Hoppig häst och svåra hinder

Ja, idag har vi ju varit med på träningstävling. Jag insåg ca två minuter innan min start att jag inte ens sett banan. Vilken bra idé, Christin! Icke. Snälla mamman fick därför gå in och titta igenom banan och snabbt köra en genomgång med mig precis innan det var dags. Som tur var var banan inte särskilt svår - med ett hinder som undantag. En maxad oxer som kom direkt ur sväng från sargen och som blev ett vänligt tokigt avstånd för en stor häst. Inget jag hunnit reflektera över innan och något som mitt under ritten blev en mycket svårknäckt nöt. Cosmo var jätteduktig, men stannade på detta hinder i båda klasserna (0,90 och 1,00 meter). Men eftersom det var så klurigt placerat och dessutom så pass stort att det inte gick om man kom på fel distans till det var det helt enkelt svårt. Men att Cosmo kan hoppa är det ju faktiskt inget snack om. Och han tycker dessutom att det är väldigt roligt!
Nej, nya tag och bättre koncentration från början var läxan från idag.
Ciao!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0