Jag har ridit - Men höll på att dö på kuppen!

Ja, äntligen har jag sutiit upp på Cosmo igen, Som jag har längtat! ;)Dock verkade mamma ha stulit med sig mina ridbyxr från stallet, så med bara ett par jeans på och feberkänslan kvar i kroppen fick det bli en barbackaritt i ridhuset. Tog kandaret på Cosmoliten också för att fortsätta introducera det för honom. Det var så härligt att få komma upp igen och trots att Cosmo bråkade en del och stundtals inte alls ville gå framåt, så gjorde det ingenting alls. Efter en kvart ungefär blev han bättre och jag jobbade honom lite i galoppen. Han var fin och lyhörd och vi gjorde ett par byten som satt fint. Han börjar acceptera kandaret betydligt mer och det känns bra inför fortsättningen av hans utbildning. Efter knappa tio minuters arbete av mjukare häst, var jag tvungen att sakta av. Benen var som gelé och luften gjorde extremt ont i lungorna. Man ska väl ta det lugnt när man ännu inte är frisk, men man måste ju få rida lite. I alla fall lite!

Förresten har jag (när jag ändå var igång med täckena) klickat hem en ny mobiltelefon också, en med rejält bra kamera så jag hoppas kunna lägga upp lite nya bilder snart! Cosmo har ju fått upp sin namnskylt på boxväggen och fått lite nya grejer som jag ännu inte hunnit visa er. Men håll ut som sagt! Bara jag lyckas klä in den nya nallen i tjock bomull och vaddering så jag kan kasta runt den som jag brukar lyckas göra med mina kära mobiltelefoner :)

Nu ska jag sova, känner mig alldeles lycklig i kroppen efter mina korta minuter på Cosmoryggen.. Härligt!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0