Måndag är lika med mammaridning

Ja, eftersom det åter blivit måndag, betyder också det att mamma sköter ridningen idag. Jag passerade stallet på väg hem från jobbet och stannade för att klappa lite på gosedjuret. Han hade varit ute i regnet och njutit av en terapibehandling i leran. Då var det ganska skönt att det inte var jag som behövde borsta hästen som var grå på hela halsen och på huvudet. Väntar bara på att mamma ska ringa nu och avge rapport för hur det gått för dem. De har gjort stora framsteg varje vecka nu, så jag hoppas det fortsätter så även idag!

Veckan bjuder i alla fall på en hel del härligheter! Planen har en hel del lösa punkter beroende på väder och vind, men kommer se ut ungefär så här:

Tisdag: Uteritt under förutsättning att regnet inte öser ned. Lite konditionsjobb i lång/låg form. Därefter kör vi ett träningspass med Elin & Madde.
Onsdag: Tyvärr blir den planerade hoppträningen inställd pga att jag jobbar kväll, så förmiddagen spenderas nog i ridhuset för lite trimning inför torsdagens träningspass.
Torsdag: Äntligen!! Dags för träning! Ska träna för en ny tränare och se hur det känns. Ska bli jättespännande och jag längtar verkligen!
Fredag: Cosmos vanliga vilodag. Inga undantag denna fredag. Skulle nog må bra av en promenad efter torsdagens träningspass också.
Lördag: Blir nog lite lugn ridning, förhoppnningsvis en uteritt. Håller en tumme för att vädret ska vara bra!
Söndag: Förhoppningsvis träningstävling dressyr. Ska rida LA:1 och ett program till som jag ännu inte har bestämt. Vill rida något på lång bana, men har inga jag kan helt ännu, så jag ska plugga lite i veckan..

Ja, och därefter blir det ju måndag igen! Hur ser er veckoplanering ut?
Kram på er!
/CC

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej tjejen!



Kul att det verkar gå så bra! Jag håller på att bygga upp Gailys ryggmuskler så nu galoppjobbar jag mer än vad jag nånsin gjort och egentligen vill =)



Tisdag: tömkörning på väg och därefter volten

Onsdag: vila

Torsdag: uteritt (kanske Wilma får följa med som handhäst...)

Fredag: vila

Lördag: Hanna kommer och vi ska på kryssning. Kanske vill hon rida en sväng innan...=)

Söndag: Bakis, förmodligen vila igen...



Ingen optimal vecka men jag tar igen det någon gång!

2010-09-14 @ 08:00:56
Postat av: Christin

Heej!



Vad härligt! Lyxigt med kryssning i helgen också ;) Jag vill verkligen komma ut och hälsa på snart. Hur ser det ut för dig helgerna framöver?



Kram

2010-09-15 @ 12:04:42
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0