Men Neej!

Igår, tisdag, blev det mycket nej. Nej till träning med Elin eftersom man missat utlysa att hela ridhuset var bokat för hoppträning. Och Nej till min träning på torsdag för att det blev för sent för tränaren eftersom jag inte kunde komma förrän efter jobbet. Surt! Men men, jag ska inte deppa för det. Det är väl bara att gilla läget och hitta nya tillfällen. Jag red i alla fall Cosmo innan alla dessa tråkiga besked kom och han var jätteduktig. Mamma upplevde honom som lite trött och knackig i måndags. Förmodligen lite träningsvärk efter söndagens hoppning, men Cosmo behöver träffa Svante också. Jag tror hans låsning i bäckenet är tillbaka och behöver knackas till lite. Han kommer igen i mitten av oktober, så vi får klara oss tills dess. Med tanke på detta tog jag hoppsadeln och planen var att låta honom luffa på lång och låg och jag själv anstränga mig med lite sitsträning. Regnet hängde i luften och det blåste en massa, så min planerade uteritt fick bli framflyttad. Jag började jobba Cosmo i skritten och när han var ordentligt skrittarbetad fattade jag galopp och lät honom galoppera på medan jag stod i lätt sits i båda varv. Efter en stund började jag med lite övergångar och varierade två- och trepunktssits. Och oj vad fin han blev! Jag fick nästan tjata på honom att bibehålla lång och låg form och inte gå upp för högt. Han klev under sig ordentligt och kändes superfin. När vi var färdiga var han jättesvettig och var sådär mysig och ville bara gosa och vara tillags. GulleCosmo!

Nej, nu ska jag snart åka till stalletigen och rida lite. Om regnet bara låter bli att stänka på mig en stund skulle det sitta fint med en tur ut i skogen. Vi får väl se hur det blir. Skogen kanske håller regnet borta från mig.

Vill du förresten ha en tid för Svante 13 oktober? Hör av dig till mig senast torsdag så bokar jag på en tid till dig också!

Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Veronica

ÖH du Chrille! Antar att dressyrallsvenskan (häst) redan är igång? men till nästa gång det drar igång igen kan väl klubben ställa upp med ett lag? Jag är på och du med va? :)

2010-09-15 @ 17:35:20
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0