Önskelistan som bara växer

Ja, vi alla som vet vilka kostnader det innebär att ha häst, vet att det inte blir många kronor kvar i plånboken varje månad. Men trots detta är man så sugen på lite nya grejer till stallgarderoben eller för att ens häst ska få lite nya, frächa tillbehör. Det är ju riktigt härligt med ett nytt schabrak, en ny ridjacka eller bara en ny färg på benlindorna! Jag har ju, som ni vet, köpt ett par nya täcken till Cosmo alldeles nyligen och jag tror och hoppas att han har täcken så det räcker för vintern nu! Dock finns det ju annat som man gärna vill titta lite extra på. Just nu håller jag på spana på ny ridhjälm (och med tanke på vad jag varit med om i min nuvarande ridhjälm borde jag faktiskt byta den..), men jag försöker få mamma och pappa att kanske köpa den till mig i julklapp! Smart eller hur?! Så här är den då, erkänn att den här är snygg, en riktig dressyrkask. Jag har dessutom redan kollat in vilken storlek jag ska ha och den sitter som en smäck!

Champion De Lux
http://www.hastbiten.se/ridhjalm-champion-de-lux-p-832-c-208.aspx

Dessutom skulle jag behöva ett par nya ridbyxor. Mina har nämligen blivit alldeles för stora (!) Det känns att man springer en hel del på jobbet nu, så kläderna blir för stora och sitter dåligt. Saknar lite ett par av mina gamla ridbyxor som var så himla sköna och supersnygga. Men de gick tillslut sönder plus att jag dessutom klippte upp ena benet i ett ilsket utbrott (vi kan ta det en annan gång, va? ;) )

Jag har också spanat in en jacka från Pikeur som är grymt snygg. Frågan är bara hur länge den skulle hålla sig snygg i stallet? Jag är nämligen väldigt duktig på att smutsa ner mig när jag är i stallet. Hur gör man när man ska se sådär toppsnygg och ren ut i stallet hela tiden?! Hjälp mig om du vet!!! ;)

Nej, bäst att spara ihop sin pengar, så kanske man kan köpa sig något nytt framöver. Vad står på er önskelista just nu?!
/CC

Kommentarer
Postat av: Carro

Oj, önskelistan ja...Den ska tömmas ut på globen hade jag tänkt.



Måste ha;

-Vinterridjacka, gärna svart och figursydd

-Ridtäcke, i en snygg färg och lagomt långt för storvuxen häst...

-Reflexer



Bonus

-Stalltäcke ca 150 gr

-Nya ridhjälm..



Mitt tips för att hålla sig ren och fräsch! Ta på dig det äckligaste du har och gå runt i det i stallet och sen byter du om helt och hållet innan du ska rida! =)

2010-09-27 @ 14:53:11
Postat av: Christin

Hahaa, klockrent tips! Ja, jag tänkte flörta med mamma så vi kan åka tillsammans med lite vänner till globen för att kolla in lite trevlig dressyr och promenera på shoppingannexet. Förhoppningsvis då utan kryckor och inte morfinyrslig som förra året när jag inte handlade ett dugg av just den anledningen.. ;)

2010-09-27 @ 22:44:23
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0