Så har man fått en beridare- från sjukstugan!

Hej på er!

Ja, nu sitter jag här igen, i soffan och försöker stå ut mellan hostatacker och feberfrossa. Mamma är numer min beridare och tar hand om min kära Cosmo på bästa tänkbara sätt. I går bokade hon av sina planerade kvällsaktiviteter för att vara med på hoppträningen med Cosmo (ja, ni läste faktiskt rätt!) Jag är så stolt över mamman min! Sist hon hoppade Cosmo var när jag precis kommit hem från Karolinska sjukhuset, dit jag flögs med helikopter efter ett galet stort bocksprång utfört av Mr Cosmo. Cosmo var inte på sitt bästa humör just då och gjorde allt för att mamma skulle falla av så han fick dra ett par repor i det stora ridhuset och få utlopp för sin extremenergi. Ja, så att mamma inte varit så glad i att hoppa med honom kan jag faktiskt förstå. Hon är ju ändå 55 år (ung), min kära mamma!

Det var i alla fall väldigt trevlig att se Cosmo och mamma skutta över hinder av alla de slag och det var en glad mamma som mötte oss i stallet när passet var avslutat.

Innan mammas träning instruerade jag Elin och Madde en stund på banan. Trots att jag knappt hade någon röst var det supperroligt att se hur de har utvecklats under sommaren och det är fantastiskt roligt att instruera Elin som är så lyhörd och verkligen lyssnar. Man får sån otroligt bra respons som kommer direkt och resulterar i ett jättefint ekipage! Det ger en kickar utöver det vanliga!

Idag har jag i alla fall klickat hem ett par nya täcken till Cosmo. Jag skulle egentligen bara köpa ett, men det råkade följa med ett till.. Ooops! Dessa två är i alla fall på väg hem till mig nu:



Bilder: www.bucas.com

Det första är ett Celtic stable medium med 150 grams fyllning och det andra är ett Shamrock Power att använda vid transporter och som ett svalare stalltäcke. Tänkte att det skulle vara bra att börja med nu när kvällrna blir kyligare. Båda täckena är fodrade med Bucas antibakteriella Stay-Dry fleece för att hålla hästen torr och transportera bort fukt och svett. Lite dyrare, men jag trivs bra med Bucas täcken och de ligger alltid bra på alla hästar jag haft, inklusive Cosmo. Så nu väntar jag bara på att dessa godingar ska komma hem!

Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Carro

Wow! Snygga täcken! =) Gillar svarta täcken (då syns inte smutsen lika snabbt...)



Snart ska jag packa ihop och åka till Stenbergs läder och se om jag kan fynda ett ridtäcke..=)

2010-09-02 @ 16:35:23
Postat av: Christin

Carro! Det låter ju underbart! Synd att jag inte kunde åka med dig. Men min plånbok tycker iofs att det är bra ;) Själv fyndade jag ett ridtäcke på hööks för 129:- tidigare när det var kampanj där. Toppen tyckte jag ;) Kan du inte messa över ditt nummer till mig förresten, ja, du vet ju varför mina nummer inte finns längre.. ;) Kram!

2010-09-02 @ 22:47:24
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0