Tillbaka i sadeln!

Hej!

Ja, nu äntligen är jag tillbaka i sadeln på riktigt. Igår var jag rikigt, riktigt, ridsugen efter jobbet! Vi tog ett pass på ridbanan i eftermiddagssolen. Började med arbete i skritten med bakdelsvändningar och skänkelvkningar och därefter fortsatte jag med skänkelvikningar och mycket övergångar i traven. Galopparbetet bestod mest av arbete med övergångar på en stor volt och han var så fin hela tiden! Det var verkligen en härlig känsla och jag hade ett jämnt och fint stöd i handen och han svarade fint framåt hela tiden. Var känslig och fin för hjälperna och väntade på mina instruktioner hela tiden. Han var sådär att han verkligen ville göra rätt hela tiden och när matte på ryggen då föll lite ur balans fattade han galopp eller flyttade sig åt sidan och väntade på en klapp - Sötnosen. Matte hade det lite jobbigt där uppe eftersom man inte ridit så mycket på ett par veckor. Men vad härligt det är när man har världens leende när man kliver av hästen. Igår blev det inget långt pass, för matte orkade inte så mycket mer än så... ;)

Idag har jag och Cosmo ridit ut tillsammans med nya stallkompisarna Filippo och hans matte Malin. Det var trevligt och hästarna tuffade på fint hela vägen. Cosmo brukar vara lite knölig att ha först när man rider ut med sällskap, Ibland bara tvärstannar han och vägrar gå förrän den andra hästen tar täten. Men idag ville Cosmo nog visa sig som stora pojken för Filippo som egentligen är mycket äldre och visare än LillCosmo och gick först hela turen, dock med lite små sidohopp och småskutt. Jag menar, man måste ju vara lite busig också. Tydligen.

Försöker få in bilderna på Cosmos namnskylt som jag lovade tidigare.. Har suttit ett par minuter nu och försökt, men det är inte helt lätt med ny telefon, mycket nytt att lära och nya program och annat som ska installeras och fixas.. Jaojao, vi får se hur det går..

Titta! Det funkade, Tack Tomas!



Ja men visst! Skylten sitter precis bredvid Cosmos favoritplats i boxen; hans fönster!

Nej, nu är det dags för sömn. Vi hörs och ses!
/CC

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jättefin skylt!!!!!

2010-09-11 @ 10:03:50
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0