Transportägare - Check!

Japp, då var det klart. Nu står det en glänsande vit och guldlackad grej och skiner på stallplanen. Härligt! Jag hade ju lovat bilder, detta eftersom jag vägrar inse att det blivit mörkare och inte går att fotografera när det är kolsvart ute.. Det var helt enkelt mörkt. Alldeles för mörkt. Men imorgon kanske? Körde hem den i kväll och den ligger verkligen bra på vägen och är "lättkörd". Skönt också att ha sitt eget och slippa vara beroende av andra så fort man måste ta sig iväg. StorCosmo är dessutom lite svårkörd på grund av sin storlek, eftersom många släp idag är nedtypade för att passa B-körkortet och drar då ned den mesta lastvikten också. Men nu har alla de bekymren skrotats och det känns såå bra!

För övrigt var säljaren sugen på att bli av med en massa hästgrejor som bara låg och samlade damm, så bakluckan är full av saker som de skänkt till ridskolan. Allt från täcken till reflexer, stigläder och bett. Stort tack för det!

För Cosmos del var det vila som stod på dagsplaneringen. Jag låter honom promenera och bara lufsa i hagen veckan ut, och håller lite koll på var hältan tar vägen. Förhoppingsvis långt långt bort och stannar där för evigt! Cosmo tycker naturligtvis att livet under vila är fruktansvärt tråkigt och hittar på allt annat än att bara vara lugn och snäll. Idag när jag skulle mocka hade han petat lite i eftermiddagshösilaget och tyckte att det fanns lite roligare saker att göra än att äta. Till skillnad mot de flesta andra hästar, som äter och får ut maten i annan form för utmockning, gör Cosmo istället så att han springer runt i maten så att det hamnar en massa strö på den och blir äcklig, och någon tar ut den..

Kärlek har han i alla fall fått gott om idag. Jag och en pappa till en stalltjej stod länge och pratade och ägnade Cosmo all uppmärksamhet han behövde och ville ha. Åh, man ser verkligen hur han njuter när man pratar om honom och klappar och gosar med honom. Så fort man tar ett steg bakåt och pratar om något annat så kommer huggtänderna fram på Cosmo och han står och hugger i luften - Tills det att man börjar ägna honom all uppmärksamhet igen. Sötaste djuret!

Nej, nu är det faktiskt dags att sova. Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh, vad tråkigt att han haltar just nu. Hoppas det går över snabbt och inte är något allvarligt!



Jättekul att du äntligen köpt en transport! Jag ser fram emot bilder snart! =) Bra jobbat med bilder på hans nya täcken, han har snygg kroppsform =)



Nu måste du ta dig i kragen och komma över till mig snart, kanske med Cosmo....?!

2010-09-30 @ 16:22:56
Postat av: Christin Friberg

2010-10-03 @ 00:36:30
Postat av: Christin Friberg

Åh, jag vet! Borde ha gjort det för länge sen! Sjukt mycket jobb nu bara, har blivit varje helg istället för varannan som tanken egentligen är. Men vi kommer, jag lovar ;-)

2010-10-03 @ 00:40:50
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0