-°C

Kallt! Våren var ju här nyss? Varför ska det bli kallt, grått, dimmigt och tråkigt då för?!
Man får väl bara stå ut.. Cosmo mår i alla fall bra trots kylan, han hade tydligen haft riktigt race med kompisen Roxy i hagen idag - bushästen!
Jag har förövrigt anmält mig till lite tävlingar framöver. Dock lyckades jag bara få reservplatser, men kanske är det någon av de som anmält sig som drar sig ur av en eller annan anledning. Det vore ju bra för min del! De tävlingar jag anmält till är längre fram i vår. Just nu är schemat alldeles för fullspäckat för att ens hinna med något utöver det vanliga. Jobb, häst, tävlingsplanering är mina missions just nu. Och som det ser ut blir det inte mycket traditionellt påskfirande i år, men kommer att bestå av mycket häst:
  • Skärtorsdag: Jobba kväll och piffa inför hemmatävlingen Chicken Cup 2011!
  • Långfredag: Chicken Cup 2011 drar igång: Det här har blivit Ridklubben Rimbo Ryttares tradition! Vi har en kombinationstävling för ponny som börjar långfredagen med dressyr (LC:1, LB:1, LA:1 - vi snackar alltså drygt tolv timmar dressyr på en tävlingsbana!) Fredagen avrundas för mig med jobb på kvällen!
  • Påskafton: Upp i ottan igen och låta ponnyryttarna visa framfötterna på hoppbanan också! Påskafton avgör också Cupvinnare utses och superfina kycklingtäcken delas ut till vinnarekipagen! Alla funktionärer firar tillsammans  i stallet med påskbuffé!
  • Påskdagen: Dressyrlaget div 1 rider första omgången och jag är mycket stolt lagledare för tre fina ekipage! Tävlingsdag på bortaplan hela dagen alltså!
  • Annandag påsk: Mamma rider andra omgången i div 3 på Värmdö. Jag är ju lagledare även där så planen är att jag ska åka med även då.
  • Påsken är slut nånstans här va?!
Om din påsk inte är lika fullspäckad som min, kan du väl dyka förbi på långfredagen/påskafton och göra lite funktionärsnytta hos oss? Vi har otroligt roligt trots mycket arbete, så häng på vetja!
Så här ser vi ut efter två dagars Chicken-Cup-firande. Underbart!
Bilden är från Google bildsök

Kram på er vänner!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0