Fredag?!

Också denna vecka börjar lida mot sitt slut. Cosmo har gått bra, men inte superbra, den här veckan. Jag har pressat honom lite och ridit på banan (utomhus - underbart!!) tisdag, onsdag och torsdag och då tränat mycket förvänd galopp och trimmat på formen. Det har gått helt okej som sagt, men inga strålande toppnoteringar. Dock är tanken att han skulle jobba på ordentligt dessa dagar och sen få en relativt lugn helg med uteritter och lösgörande arbete. Idag är det dessutom välförtjänt vila som står på schemat och jag ska iväg och jobba hela kvällen, så det blir nog bra för oss båda.
Förresten blir det nog ingen tävling för oss nästa helg. Vi får inte ihop något lag och eftersom jag ännu inte hittat varken hästskötare, bil eller chaufför och jag känner att jag helst vill ut och tävla lite lättare lokaltävlingar, så att jag blir tryggare och dessutom får tävlingsträna Cosmo med mindre press på form och prestation. Det känns som ett smart beslut från min sida, måste bara ut och jaga andra tävlingar så jag får tummen ur och faktiskt ger mig iväg!
Nu är det dags att äta frukost och dricka morgonkaffe så man får fart på en här dagen också!
Kram på er!
/CC
Sjukt sugen på en Jennie-träning igen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0