Hästar på en söndag!

Ja, den här söndagen har varit fylld och överfylld med hästar! Eller nej, hästar kan man ju inte få för mycket av!! Det började tidigt i morse när jag begav mig till Rimbo för att åka med Angelica och NeeNee på hopptävling i Uppsala. Vi åkte vid halv sju och vid nio var hästen lastad för hemresa igen. Vi tog en fika och tittade på några unghästar innan vi begav oss hemåt. Man kanske ska ägna sig åt hoppning istället för långdragen dressyr helt enkelt!? Så korta tävlingsdagar vore ju nice! ;)

Väl hemma stod fler hästar på schemat. Jag lovade vara hästvakt till Madde idag så vi gick ut på banan och tömkörde en stund. Hon blev fantastiskt fin (..efter en stunds tjat och spring med huvudet upp i luften) och gjorde superfina ökningar, var har de där bakbenen gömt sig förut?! Dock kom tröttheten efter en stund, så vi höll inte på så länge. Men hon var fin som sagt, så jag var nöjd och det tror jag att även Madde var.

Därefter var det dags för Cosmo. Jag kikade igenom filmerna från när jag provred Cosmo i fredags och insåg att han var väldigt mjuk och fin och framåt då. Så jag har jobbat på att hitta samma känsla idag. Jag kände liksom att jag tappat det lite. Men idag som sagt ville jag hitta känslan igen och bara jobba på att hitta hans fina takt och schwung och bara hitta ett jämnt stöd i handen. Jag måste säga att jag tycker jag lyckades väldigt bra och är väldigt nöjd med oss! Att vi dessutom delade utomhusbanan med körekipaget Seija och Toby (vi pratar alltså häst, kusk och fyrhjulsvagn som passerar Cosmo utan att han ens vänder ett öra!!). Visst är det intressant att de där fyrbenta vännerna kan reagera i panik för en skugga, men när en stor vagn skramlar förbi visas ingen reaktion överhuvudtaget. Jag är stolt över min modiga fyrbenting! ;)

Nu väntar en mastig arbetsvecka, så uppladdningen nu med ost och kex känns riktigt bra!
Förövrigt har jag provkört nya bilen i helgen och jag har bestämt mig för att behålla den. Den gör ett riktigt snyggt ekipage med mitt släp sen ;)

Snart står alltså en grå fara framför det här snygga släpet!
Vi hörs!
/CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0