Liveblogg från speakerbåset!

Glad påsk önskas från Speakerbåset där jag huserar under dagen. Vi har tävlingar för ponny långfredag och påskafton, så idag är jag speaker under dressyren tills det är dags att åka och jobba.


Första parkett! Men lite energi behövs när man sitter som funktionär en hel dag, sen är det ju dessutom Påsk, så då kan man ju få unna sig en Kexchokla', eller hur?!

Vi har klarat av en och en halv klass nu och stämningen är på topp. Solen skiner och alla är glada. (Dock har jag bara hört talas om att solen skiner - jag sitter och fryser i ridhuset som fortfarande är lite rått) Men vad gör väl det när humöret är på topp i övrigt!? Fågeldansen dånar varje gång det rids ärevarv och Cupryttarna slåss om ett knallgult segertäcke med stans snyggaste kyckling broderad på ena sidan. Kolla så får ni se varför alla är som tokiga i det!! Nästan så att jag skulle försöka lura någon att Cosmo är max 148 cm och att jag ännu inte fyllt 18 - Jag vill ju också ha ett sånt där coolt täcke!!

Härligt prisbord, inte sant?! (Ni lär ju inte missa vilket täcke jag menar...;) Vinnaren i klassen får fleecetäcke, lindor, grimma och grimskaft, inte illa det heller!!)


Chicken Cup 2011
Ridklubben Rimbo Ryttare


Cosmo är i alla fall superfin nu, Mamma tränade igår och red igenom sitt program (hon åker ju och tävlar på måndag!) och hon var väldigt nöjd med honom. Mamma är förresten inne på att köpa ny sadel till oss. Hon tycker att min är lite för stor för henne, så hon har provat runt lite. Antingen blir det en likadan som jag har, men en halv tumstorlek mindre, eller så blir det en annan modell. Vi får se hur det slutar, men hon provred den andra modellen igår och var supernöjd med den. Jag satt upp och provade jag också och trots jeans och gymnastikskor (Jag var ju på väg till jobbet!) kändes det jättebra. Jag har verkligen haft svårt för andra sadlar sen jag köpte min nuvarande, men den här var riktigt bra, så det är möjligt att jag byter som sagt..

Nej, nu ska jag babbla vidare. Och Du! Har du vägarna förbi Rimbo i helgen så kom förbi hos oss! Det finns hästshop, äggförsöljningen är i full gång och grillen är redo för att tillaga din hamburgare! Vi ses!
Kram
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0