Och sommarsolen dyker upp!

Härligt med lite skönt väder - äntligen!
Dock är det en svår tid för till exempel täcken. Hur gör man? Kalla nätter, varma nätter, blåsiga dagar, regnskurar och strålande sol? Jag blir knäpp på det här, hur gör ni med era hästar?

Cosmo är inte klippt men har världens kortaste vinterpäls. Superfin hårrem, men han blir lätt frusen istället, så det är inte helt enkelt att anpassa täcke efter vädret. Det kan ju skilja så mycket på temeraturen så här års, så det är svårt att få en bra lösning.

Cosmo får en lite lugn vecka nu. Mamma är superförkyld och jag kan inte rida på ett par dagar. Men idag ska jag försöka ta en promenad med honom och låta honom springa lite naken och rulla sig i hagen. Sen blir det jobb hela kvällen, så det är väl dags att packa sig iväg. Vi hörs gott folk!
/CC

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såhär gör jag med täcken på Teddy. Han har ett tunnare innetäcke på sig, det är flecceinsida och sen något slags tyg över det, vid fint väder får Teddy gå ut i bara innetäcket och vid regn/ risk för regn så ska han ha regntäcke över och regntäcket är fodrat med fleeceinsida. Det funkar bra för Teddy. Trots att han är kallblod är han väldigt frusen. Iof så får inte Teddy gå ut alls nu när det regnar pga gipset.

2011-04-14 @ 16:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0