Kvällssol, älgar och galopp

Hej på er!
Hoppas allt är bra med er, själv mår jag prima. Har precis kommit hem från stallet, där jag och Cosmo tagit en härlig sväng i kvällssolen. Äntligen blev det lite svalare ridväder mot kvällningen så man slipper smälta fullständigt i stekande sol. Vi tog en sväng över fälten i galopp och precis när jag lät Cosmo sträcka ut ordentligt skymtade jag något i skogsdungen, en tjugo-tjugofem meter framför oss - en ÄLG, som visst inte alls var glad att se oss! Snabbt fick jag svänga Cosmo hemåt istället och fortsatte lite galoppövningar på annan plats innan vi gav oss för dagen.
Positivt är ju att Cosmo blivit så schysst att rida ut på *hoppas, hoppas, hoppas det håller i sig även när vi flyttar tillbaka til Rimbo!*. När vi höll på att springa in i stackars älgfamiljens middag, verkade han knappt bry sig, utan bara fortsatte i samma takt och rytm och accepterade att jag byde riktning utan några som helst problem. Men vi får väl se ganska snart om han accepterar uteritter även på hemmaplan i höst. Jag tror nämligen att jag måste flytta hem honom redan till helgen, eftersom betet börjar bli lite tunt och energibehovet ökar i takt med kyligare kvällar och nätter. Så förmodligen får han åka hem till Rimbo efter träningen på lördag, inget är ännu bestämt, men det lutar åt det för tillfället.
Men men, just nu är det nog sovdags som gäller för mig, ska upp tidigt till jobbet imorgon och laga frukost åt våra härliga gäster, Så vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: veronica

Vart har du Cosmo på bete?

2011-08-05 @ 17:58:57
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0