Sommar, sommar, sommar!

Men idag är det tillbaka till verkligheten för min del. Det vill säga; jobbdags efter tre härliga semesterveckor.
Eftersom ni inte riktigt fått veta vad jag och Cosmopållen hittat på under sommaren, kan jag meddela att vi hittat på en massa bus och gosat en massa i sommarhagen. Vi har också utarbetat en teknik för att slå hästbromsar, ni vet de där gigantiska bromsarna som surrar förbi som helikoptrar och försöker rycka åt sig ett stycke av Cosmo eller mig. - Inte okej! Men med vårt samarbete håller de sig borta som tur är!
Sen har det hänt saker på utrustningsfronten också. Bland annat har vi hittat en ny sadel. Jag har tvingats gå ifrån min underbara, kära, fantastiska, vackra Jaguar... Men övergått till en (nästan) lika bra Passier Optimum. Jag sitter bättre i Passieren i galoppen, men i traven och halterna (!) får jag lite mer stöd av Jaguaren. Konstigt det där, men så är det. I vilket fall som helst ligger Passieren bättre på Cosmo och det är ju viktigast. Dessutom är den faktiskt väldigt bra för min sits också (eftersom det är jag som inte är tillräckligt stark och stabil i sitsen för att sitta kvar i position i traven och när jag ska göra halt - träning, träning, träning).
Nya finingen!
Men är det någon som är på sadeljakt har jag en Jaguar till salu, 17,5".
Inte världens bästa bild, men..
Hör av dig om du är intresserad!

Ja, och just nu pågår tvätt av alla smutsiga schabrak, så man är redo när hårdträningen drar igång igen. Vi kör mest kondisträning där han står under sommaren och sparar trimningen tills vi är tillbaka "hemma" (=Rimbo). Har ordnat lite förvaring hos mamma och pappa nu, så jag kan ha rena schabrak, lindor och sånt där man inte använder så ofta. Det är lite begränsat utrymme i stallskåpen, så jag måste hitta på något bra innan vi drar igång igen nästa helg, Dessutom ska jag skura ur och göra fint i boxen också måste jag meka lite med traliern inför besiktning nästa vecka - Nån mutter som ska dras åt och en liten lampa som ska bytas och sånt där
Visst är förresten ordet 'meka' skönt att slänga sig med!? Känns så proffsigt på nå't sätt ;)

Det blir nog bra det. Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0