Träning och hem igen

Hej!
Aj aj, idag känns det i bålen att man fick jobba igår! Jösses vad man får rida när man tränar för Jennie! Speciellt jobbigt när man lallat runt i hoppsadeln och mest ridit i lätt sits senaste veckorna. Men igår blev det ändring på det som sagt. Då var det ingen rast och ingen ro. Dessutom har jag ju lite sitsproblem i nya sadeln i traven. Jag får verkligen pressa mig att sitta ordentligt nu, i Jaguaren fick jag mycket mer stöd, som liksom inte finns där nu - skumpingt blir det emellanåt!
Vi fick i alla fall väldigt mycket beröm för utvecklingen, att han blivit mycket starkare och (precis som Gunnel sa) mycket kvickare i sin bakdel. Kul!!!
Idag och imorgon ska mamma ta hand om busCosmo. Hon är väldigt ridsugen nu eftersom hon inte ridit mer än en (1, en, EN!!) gång i sommar - Helt galet om du frågar mig, hur överlever man det?! Men som ni förstår måste jag låta henne rida lite nu då.. Och Cosmo är tillbaka på hemmaplan igen också. Han går i sin vanliga hage och mamma hjälper till att ta in honom på kvällarna så han får gå ute lite längre. Han gillar ju utelivet, så det blir skönt för honom. Han var i alla fall väldigt glad över att få ett rejält mål mat igår och jag tror han tyckte det var skönt att få komma in och sova ordentligt också. Han har varit lite hungrig sista dagarna i beteshagen, stor häst kräver ju mycket mat och nu räckte det inte riktigt till längre så då blev det installning.
Cosmo och jag på Tullnäs, juni 2011

Ska försöka komma iväg på så många tävlingar som möjligt under hösten, trots mycket jobb och långväga resor vill jag verkligen försöka komma ut så mycket som möjligt (och gärna ta lite placeringar!). Ska försöka göra en liten tävlingsplanering och sen är tanken att jag ska stärka honom mer nu under höst och vinter för att kunna fortsätta upp i MSV. Det känns som en vettig plan och faktiskt genomförbar.
Dags att besöka tävlingsdatabasen direkt då och kolla om man fått nån plats och hoppat av reservlistan till höstens första.... Kram på er!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0