Transportfixar'n!

- Det är jag det! Igår var jag mekare minsann. Bytte lampa, oljade på alla lås och gångjärn, köpte nya hattmuttrar till ett lås som försvunnit någonstans och någon gång, kollade säkerhetslösningen till bommen och en massa annat fix och trix. Det är nämligen dags för besiktning av mitt fina släp imorgon, så jag kände att jag behövde gå igenom den ett varv. Städade dessutom ur allt gammalt spån, så man kan lägga in nytt och fräscht nu. Jag tror inte det ska vara något problem med besiktningen, men man (okej, JAG) blir alltid lite sådär smånervös i alla fall!
Ni håller väl tummarna för oss? ;)

Jag och Cosmo spenderade i alla fall en stund tillsammans i ridhuset igår kväll. Tömkörning blev dagens uppgift och OjOjOjOj! Vad fin han är i kroppen just nu, min lilla plutt! Jag har ju bara ridit själv under sommaren och inte sett honom så mycket mer än i hagen. Den där sista veckan i hagen med lite taskigare näring på bete har verkligen inte gett någon skada, snarare tvärtom faktiskt. Han är liksom mer "deffad" nu, om ni förstår. Skitsnygg helt enkelt (Ursäkta språket, men jag kunde liksom inte hitta någon likvärdig synonym). Han fick gå i alla gångarter och vi gjorde mycket övergångar, tempoväxlingar och att han skulle ha energi i klivet hela tiden. Resultatet var mycket tillfredsställande måste jag säga. Han känns dessutom lugnare i sin mun nu, vilket också bidrog till den positiva stämningen.
Nej, nu är det hög tid att åka till jobbet. Hoppas ni alla får en riktigt bra dag!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0