Uppladdning

Nu tänker väl ni att jag är tokig som är vaken när klockan är tolv och jag ska upp och tävla imorgon! Men den arrangerande klubben är fantastiska och har gett fasta starttider (Varför gör inte alla det, allvarligt talat?! Det är ju såå himla bra!!) så jag startar inte förrän 17.17 imorgon eftermiddag. Så jag kan sova ut ordentligt imorgon och ändå hinna med allt som ska göras iordning.
Ridningen idag gick sådär dock, Cosmo kändes tung och springig och jag fick inget stöd alls på yttern i vänstervarv och den annars så fina förvända galoppen fungerade helt plötsligt bara åt ett håll! Till slut fick vi i alla fall till det och avslutade när vi gjort några bra, men små ökningar (jag kan inte göra några större just nu, han bara springer ifrån mig då så vi får backa lite med mellangångarterna och hitta tillbaka stödet och energin bakifrån igen innan vi går vidare...) och ett par trevliga skänkelvikningar, något som tvärtemot mellantraven, har utvecklats åt rätt håll! Men men, det ska väl vara lite "sådär" da'n innan tävling, är det inte så?
Någon fotomodell villa Cosmo heller inte vara idag.
..Han blundade...


...Tittade åt helt fel håll...
...Okej då, man får väl ställa upp lite grann.. Sötnosen!
Jag har haft en ritktig heldag i stallet i alla fall och det känns som jag har höboss i både kläder, skor och i ögonen. Men det är ju sån't man får ta! Har haft det väldigt trevligt och hunnit med mycket piff inför imorgon. Allting är putsat, transporten är nyströad och Cosmo är ren och fin. Imorgon blir det bara att packa ihop allting, knoppa och bege oss iväg. Eftersom det blir en sen start tänkte jag dessutom ta en ordentlig promenad med honom på förmiddagen också.
Nej, nu är det faktiskt dag för sängen. God natt!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0