Kandarträning

Hej!
Jag bad mamma hänga på Cosmo kandaret på hennes träning i måndags. Jag har inte använt det på länge och tycker inte han har gått särskilt bra på det. Har inte tagit något direkt stöd utan bara fipplat med betten och blivit extremt tung och lång, trots olika inställningar och nya försök. Hann inte prata med mamma innan jag red igår, men jag tänkte att jag provar kandaret jag också. Och det gick så himla bra! Han var precis sådär fin som bara min fina Cosmo kan vara; Känslig för hjälperna, bra tryck bakifrån och jag, som verkligen jobbade på med min hand, fick en riktigt fin ridkänsla.
Fick höra på efterhand att han varit väldigt fin i måndags också, så kanske har vi utvecklats tillräckligt för att kunna gå över på kandaret så smått. ;)
Idag blir det lite snabbt pass för Cosmo. Ev longering på inspänning eller tömkörning. Har lite bråttom till jobbet sen, så det är väl egentligen dags att åka.
Bjuder på ett par bilder först!
Var bara tvungen att fota den här lilla... Musen! Den var tjock som ett liten tennisboll och precis klotrund och en liten, liten svans stack ut därbak. Den här sprang runt i ridskolans stohage och hade en snögrotta som den bodde i. Den sprang mellan hästarna och åt upp alla rester från deras lunch-hösilage, så den hade inte dåligt med mat i alla fall!
Snygg häst i snyggt kandar! (Fotat någon gång i höstas)

Finaste Cosmo i hagen i helgens vinterväder

Allt för nu, vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0