Kylig lördag

Tjänare!
Hoppas ni har det bra denna kalla lördag (till och med jag börjar bli lite trött på kyla och snö nu..) Jag ska alldeles snart bege mig till stallet och motionera Cosmobusen. Kanske blir en kombinerad ridning idag med en skrittur ute och sen lite trimning i ridhuset. Blir ju träning för Gustaf Svalling imorgon. Ser verkligen fram emot det och det känns som att jag jobbat mycket på min sits och hand sen senaste träningen. Och trots att jag har en lång väg kvar är det alltid bra att stämma av att man är på rätt väg!
Igår blev det knappt 45 minuters ridning och Cosmo kändes jättefin. Har börjat värma upp mycket på serpentinbågar och det är ju en helt fantastisk övning! Min nya favorit helt klart, där man får öva på böjning/ställning och rakriktning på samma gång. Det går inte att fuska med halvhalterna och det är dessutom toppen att göra övergångar där man passerar medellinjen. Oavsett hur mycket eller lite plats man har så funkar det (brukar sitta och göra en massa bågar när hela ridhuset är ledigt (20*80 m)) dock svårt om det är en massa andra ekipage som trängs om utrymmet på liten bana, men håller man koll på varandra så ;)
Dags att sätta fart, men som alltid - Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0