Ledig måndag

En fördel med att jobba helger är att man är ledig i veckorna. Idag spenderas dagen med städning och såhär på en måndag när man ändå inte har mycket annat att ägna dagen åt och sambon är på jobbet känns det helt okej. Måndagar är dessutom mamma-dag för Cosmo så jag har absolut inga måsten idag utan kan bara göra precis som jag vill. Det är faktiskt helskönt!
Helgen känns som att den bara flög förbi. Heldag i stallet i lördags som sagt och igår trodde jag att jag skulle vara färdig i stallet efter lunch, när vi haft dressyr programridning och efter att jag själv ridit, men icke. Det tog betydligt längre tid än så,med nästan 30 starter på programridningen blev det lite större arrangemang än jag tänkt mig. Men väldigt roligt med så många dressyrentusiaster! Jag var hemma till middagstid igår och sådär frusen inombords efter att ha spenderat väldigt många timmar utomhus sista dygnen. En god middag och en varm dusch senare kändes det bättre. Cosmo var dessutom jättefin att rida igår. Satt i ridhuset en stund och kände lite på honom och han var sådär lätt och mjuk i hela kroppen - härligt! Hade tänkt rida igenom något program, men fick inte riktigt tiden att räcka till för att plugga på programmet (det var ju ett tag sen man red program nu!) och med tanke på hur mycket starter det blev kände jag att jag behövdes på plats.
Lite att se fram emot närmsta veckorna:
  • 20 februari - Träning Gustaf Svalling, hemma
  • 26 februari - Träning Jennie Larsson, Torvalla (tävlingen som var inplanerad blev full..
Senare i vår:
  • Rida div II tillsammans med Angelica och Jill. Inga krav på resultat här.. Vi är glada om det går någotsånär helt enkelt! ;)
  • Tävlingar! (Måste nog gå ut och anmäla redan nu så det inte blir fullt.. Rackarns dressyrer!)
Nej, nu är det dags att bege sig ut i tvättstugan och fortsätta där. Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0