På bättringsvägen!

Jodå, jag känner mig betydligt piggare och planerar i alla fall att åka till jobbet imorgon. Igår packade jag in mig i en himla massa kläder, knaprade ett par febernedsättande tabletter och tittade på när mamma tränade för Jennie. Trots att jag inte fick rida själv var det väldigt lärorikt och roligt att se Cosmo och mamma in action. De skötte sig bra och både häst, ryttare och tränare var nöjda. Jennie tyckte också Cosmo utvecklats ytterligare, bättre påskjut och inte lika "trotsig", roligt att höra!
Dock händer det alltid något när Cosmo är på resande fot. Han har haft sönder ett antal (dyra!) grimmor och igår lyckades han bryta av frambommen (hur lyckas man?!) så mellanväggen fick knytas fast med ett hundkoppel och resan gick väldigt långsamt hemåt. Tur (i oturen) att det var på hemvägen - Knashäst! Tur att snällaste pappan kan ta med bommen till smeden och få det ordnat!
Mamma får ta hand om Buskusen idag också så jag kan ägna all energi åt att blir frisk. Känner jag dem rätt blir det en sväng ut i skogen med Benso som sällskap. Nu ska jag sätta fart och bli ännu friskare också ska jag träffa nya styrelsen, spännande!
Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag säger bara askorbinsyra... De gör susen när man e sjuk eller håller på att bli sjuk...Finns bland kryddorna på affärn,ta en tesked och blanda med vatten.Drick kvinna! :)

2011-02-28 @ 08:43:56
Postat av: Christin

Tack Sarah! Jag ska testa, just nu är jag öppen för ALLA tänkbara förslag ;)

2011-03-04 @ 10:00:18
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0