Solvalla: Rapporten

Hej på er!
Ja, nu har jag varit med på travkval och träningar också! Snacka om att travet har en lite annan värld trots att det fortfarande är hästsport vi pratar om. Utrustningen var kul att kolla in till exempel, mycket specialskydd som ska skydda mot slag och sammanslagningar på ställen där jag aldrig ens kunnat tänka mig att de ska kunna slå i, och mycket tänk på vikt för att få så bra förutsättningar som möjligt för just den hästens ska vara så snabb som möjligt. Det var riktigt roligt att vara med och jag lärde mig en himla massa!
Det var Lilla Lilo (Cour du Lijon) och Morris (Kommer inte ihåg hennes hela fina namn) som var med igår och Lilo skulle kvala efter en tid som konvalescent, Morris hade ett träningspass på banan framför sig, så hon fick börja och var väldigt duktig (Enligt tränare Uffe, eftersom jag inte har öga för att se om det gick bra eller inte!) Jag hjälpte Emma med groomandet (visst låter det proffsigt!) och gjorde i ordning Lilo under tiden. Lilla Lilo var helt klart sötaste på plats, för han var så liten! Mellan 150 och 155, bara, sötnosen! (referenspunkten för stort och litet har ändrats med Cosmos 176 centimetrar..)
Ni får ursäkta bristen på rotationsförmåga på första bilden..
1. & 2. Lilo taggar till i väntan på sin start. Värmningen var mycket lovande (återigen refererar jag till tränare Uffe!)
3. På väg till banan med kusken Torbjörn Jansson i sulkyn och Emma intill för eventuella sista korrigeringar av utrustningen.
Ja, det var en härlig dag och Lilo skötte sig mycket bra under loppet. Han lyckades med målet att sköta sig under hela loppet och klarade kvalet ;)
Jag tog ju med mig plånboken ja.. Det blev stora inköp vill jag lova!
Den här lilla prylen blev min för 45 riksdaler!
Någon som vågar sig på en gissning om vad detta är?

Kommentarer
Postat av: Carro

En kvalificerad gissning! Kaffehållare att hänga på boxkanten..?

2011-02-10 @ 12:09:04
Postat av: Nadja

JAG VET!! :D



De är en krok man hänger på insidan av boxen för upphängning av hink! :)

2011-02-10 @ 20:41:20
Postat av: Tove

En krok som man hänger upp vattenhinken i boxen med:D

2011-02-10 @ 20:59:00
URL: http://denanflickorna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0