USA - bilder

Har kikat igenom mitt lilla bildarkiv i min dator som jag fått hem ganska nyligen. Hittade en massa bilder från min USA-resa i juni 2008 och trots att jag var "hästlös" under den tiden klarade jag mig inte helt utan hästarna utan fick bland annat besöka ett hästmuseum, med galopp- och westernhistoria och lite allmän hästkunskap...
En väldigt snabb galoppör som fått en staty utanför museet.
Skapligt stark häst i den arbetsställningen!
Skulle vara läckert att få se det "på riktigt" när de är ute på ägorna och föser boskap.


Inne på museet fanns farbror hästdoktor och den här söta kusen som ställde frågor till veterinären om sin anatomi, vanliga sjukdomar och hur dennes hästkropp fungerar.




Ganska snyggt gjord, eller hur! (Mest i jämförelse med gose-djurs-hästen) ;)


Också fanns det ju naturligtvis lite leksaker också - till Christins stora förtjusning!


Senare begav vi oss till Clovis, New Mexico (helt ute på vischan, här fanns cowboys och... Cowboys!) Där besökte vi en rolig affär: Joe's Boot Shop.
Jag skojar inte, det här var en av kanske 15 rader fullproppade med boots.. Vilken färg vill du ha?
Och sen fanns det i alla fall tio likadana rader med boots för barn också...

...Sen hittade vi sadelavdelningen. Några riktigt svindyra exemplar fanns att se.
Bara att hoppa upp och provsitta, varsågod!
Försöker hitta den riktiga "cowboy-looken" (går sådär va!)
Härliga minnen!
Nu ska jag åka till stallet och trimma formen lite. Imorgon blir det eventuellt en uteritt med Elin och Madde.
Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0