Var tog veckan vägen?

Då var det visst fredag idag (?!) Vad hände? Det var ju just helg!
Den här veckan har gått helt otroligt fort för mig, har bara jobbat och varit i stallet och sen har jag väl sovit ett par timmar däremellan. Cosmo mår i alla fall väldigt bra. I tisdags var jag så trött att jag tänkte att han kunde få vila. När jag kom till stallet såg jag inte Cosmo (som är alldeles för stor för att ens försöka gömma sig) i boxen och tänkte; nu har hästen rymt! När jag gick ännu lite närmare såg jag ett par trötta öron sticka upp ovanför gallret - Han låg ju och sov lilla plutten!
Sötnosen, det passade helt enkelt väldigt bra med en dag utan ridning och väldigt mycket gos istället. Den kvällen var dessutom ett helt gäng i stallet för att ha styrelsemöte i våra lokaler. De fick en liten rundvandring och gick naturligtvis också på besök i stallet. Cosmo sa inte nej till att en massa personer stod och tittade på honom i flera minuter, utan växte istället ytterligare en decimeter och spände upp nacken ordentligt med öronen spetsade framåt. Inte ett enda försök till hugg ens! Kanske vore en idé för att komma åt problemet - att ha en himla massa folk stå och beundra honom medan jag borstar! Haha, han e för rolig min kuse!
Onsdag och torsdag blev det ridning, onsdagen, när jag egentligen var alldeles för trött och omotiverad för att orka göra något blev så himla bra. Vi satt och gjorde travökningar som blev riktigt bra och jag kände att jag koncentrerade mig på min sits och hand ordentligt och att jag faktiskt kom någonvart med det.
Idag kommer Cosmo återigen få lite vila och mamma ska ta hand om honom i helgen. Känner jag de rätt kommer de försöka rida ut så mycket som möjligt. Nu ska jag försöka fixa min licens så vi kan komma ut och tävla snart!
Kram
/CC
Längtar lite till grönt gräs och sol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0