Cosmo i fin form!

Hej!

Idag har Svante varit på besök igen, denne fanktastiska man som gör underverk med alla hästar. Han tyckte Cosmo var jättefin i kroppen och att han verkar må så himla bra. Jag bara sög in allt positivt han sa och kände att jag nog jobbar på åt rätt håll med min fina Cosmobuse. Härligt!
Nu blev jag sådär taggad igen och bara längtar tills det är dags för vårens första tävling!

Jag och Cosmo har jobbat på duktigt i dagarna. I måndags red mamma ett träningspass precis som vanligt och det var en entusiastisk och uppspelt mor som rapporterade; De hade tränat lite byten (vilket är Cosmos absoluta favorit!) så både han och mamma var nöjda och glada. Bytena börjar bli riktigt befästa nu och han byter klockrent och med mycket luft. Nu jobbar vi vidare på att få dem rakare och ännu stadigare och träna i serier. Roligt!

Igår hade jag tokbråttom i stallet för att hinna till Ikea innan de skulle stänga. Så från jobbet och till stallet i flygande fläng lyckades jag med något helt osannolikt! Mocka, fixa maten, rida En & en halv timma!!! Riktigt impad själv faktiskt! ;) Cosmo började lite stappligt under ridingen (förmodligen för att jag råkade stressa på honom...Dumt!) men blev riktigt fin mot slutet (alltså, ungefär efter en halvtimma med tanke på det korta ridpasset) Vi tränade en hel del förvänd galopp, vänster går riktigt bra, men högern måste befästas mer... Jobba jobba jobba! (Detaljen om att jag efter all denna stress får veta att det jag skulle köpa på Ikea inte fanns i lager och att det inte var någon idé att åka dit behöver jag väl inte berätta...?)

Idag tog vi en ridtur innan träffen med Svante och han var riktigt tjurig. Tänkte först skriva att han var väldigt duktig, för jag har visst förträngt hur strulig han var idag. Konstigt det där, jag har fått så mycket positivt av Svante, så det kanske var därför jag glömde bort hur det egentligen var ;) Cosmo hade i alla fall mycket hyss för sig idag. Kortsidan och ena hörnet var fruktansvärt läskig ungefär vart femte varv... Suck! Detta innebär alltså att Cosmo kan gå i en fin galoppsluta längs långsidan, men när hörnet sen kommer kastar han sig mot mitten, slänger upp huvudet och skuttar iväg i någon slags sidoskutt och sen tillbaka i fin och stadig form igen när det är dags för nästa långsida. Ja, han är ju i alla fall personlig... Haha!? Tur att jag tycker så mycket om den där hästen!! ;)

Imorgon ska mamma ta en lugn promenad med lillplutten, så han får ta det lite lugnt efter behandlingen idag. (jag ska göra ett nytt försök på Ikea!) Svante tyckte inte han behövde behandla honom nästa gång han kommer eftersom han är så fin i kroppen nu. Härligt att höra!

Uppfylld av denna poritiva energi ska jag gå och sova lite. Hörs snart igen!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0