Fredag!

Ja, det är väl skönt att det är fredag igen. Dock jobbar ag både ikväll och imorgon, men det är ändå skönt med fredagar, eller hur? Cosmo har vilodag idag precis som vanligt och mamma skulle åka till honom och mocka och fixa iordning till honom. Jag vet att det finns en hel del morötter och äpplen i mitt skåp, och jag misstänker att det kommer gå åt en del i eftermiddag. Mamma älskar att skämma bort Cosmo med en massa godsaker och gos!

I onsdags var vi ju med på hoppningen och Cosmo är så söt när det kommer upp lite hinder i ridhuset. Han taggar verkligen till och man ser på honom hur roligt han tycker att det är! I onsdags var vi väldigt många på träningen och det blev därför rätt långa stunder mellan hoppningarna. Det brukar vi ha lite problem med. När vi ska hoppa en bana till exempel, måste vi lixom ha "hoppat upp oss" lite först. Men det gick i alla fall bra och banan vi avslutade med låg väl på mellan 0,80 och dryga metern och den hoppade utan några som helst problem. Eller; Problemet ligger i att jag vill hoppa i min kontrollerade dressyrgalopp... Cosmo säger låt mig galoppera fortare! och Sara säger samma sak, men ändå har jag så svårt att släppa taget. Det är väl bara att träna på helt enkelt! Kul ändå att Cosmo är så duktig på att hoppa!

Storhoppare i Augusti-10 på lokal hemmatävling. ;)

Förresten har jag nog bestämt första tävlingen för året och säsongen - i slutet av februari har Täby Ridsällskap en kvällstävling (LB:3) som jag hoppas kunna åka på. Är verkligen taggad inför tävlingssäsongen! Nästa helg skulle jag ha åkt till Täby för en y träing för Camilla Toll, men det blev tyvärr inställt för att de hade smitta på anläggingen. Tråkigt, men som tur i oturen kom mamma med en ny lösning! Samma helg skulle en tränare som hon hade kontakt med genom en kollega ha träningar i närheten, så vips! Vi bokade in det istället. Det blir åtminstone ridning på lördagen, får vi plats blir det även ett pass på fredagen. Kul!

I klubben har vi pratat om att ta in lite olika tränare och köra helgträningar under våren. På så vis kanske vi kan hitta någon som många gillar och som vi kan ta in lite kontinuerligt, men våren blir en liten testperiod. Vi har ju fantastiske Gutaf som kommer emellanåt, men i och med att han har så mycket uppdrag runtom är det svårt att få till det med bra kontinuitet. Har ni några tips på bra tränare? Eller kanske önsketränare?

Den jag allra helst skulle träna för just nu är Mads Hendeleowitz, men jag får nog träna på lite basics först... Men han rider ju så sjukt snyggt! Också har han ju fina Weihenstephaner som ju har samma fina pappa som Cosmo! (Warsteiner 946)

Snyggt!!! Kolla in kraften i den där hästen och Mads fantastiska sits!
Verkligen en inspirationsbild!
Bild:
http://segersta.se/horses/weihenstephaner/

Well, det ska i alla fall bli en väldigt spännande vår, jag är extremt laddad!
/CC



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0