Hästig söndag!

God kväll!
Idag har den intensiva hästhelgen fortsatt. Var i stallet strax efter nio i morse och förberedde för hoppclear round. Jag var domare och speaker och jag kände mig verkligen som en dressyrnörd där bland alla hopperyttare. Jag hade liksom ingen riktig koll som jag har haft förut. Kände liksom att jag inte var riktigt up to date, så att säga. Men men, efter en stund var jag snart inne i det igen och tävlingen flöt på bra.
När det var klart tog jag, mamma och Elin med oss Filippo, Cosmo och Madde på en härlig skrittur i det fina vintervädret. Vi var ute i ungefär 45 minuter och det var verkligen mysigt med snälla hästar och trevligt sällskap. Skönt också att solen värmde, så det inte var sådär hysteriskt kallt!
Imorgon ska mamma träna igen. Hon ska rida lite på kandaret och känna lite på honom med det. Får se hur det går då!
Efter helgens träningar har jag verkligen bestämt mig att fokusera på min ridning och framförallt på följande:
  1. Handen - Ska det vara så svårt egentligen? Jag får inte (!) dra i innertygeln och höja/dra bak handen! Jobba vidare med ledande tygeltag och verkligen koncentrera mig på att få ner och ihop handen till rätt position. Hela tiden.
  2. Sitsen - Räta upp mig och framförallt höja blicken!
  3. Min egen ridlärare! - Jag måste bli bättre på att rannsaka mig själv och checka av min kropp, framförallt eftersom Cosmo är så känslig för vikthjälperna. Jag måste alltså lära känna min kropp bättre och lära mig känna efter om jag viker mig i sidan, höjer en hand eller tittar ner - och naturligtvis göra något åt det!
  4. Timingen - Måste bli snabbare i min hjälpgivning, helt enkelt!
Ja, det ska väl inte vara så svårt! Eller? Jo, det är det, men jag ska verkligen göra mitt bästa åt det här och försöka bli bättre. Nästa inplanerade träning är för Gustaf Svalling i början av februari, därefter kommer det förhoppningsvis bli fler träningar för Jennie om en sådär fyra veckor. Härligt!
För att underlätta arbetet på hästryggen borde jag jobba på med min egen kropp även när jag inte sitter på hästryggen. Ska försöka köpa ett gummiband som naprapaten tipsade om eftersom man har svårt att få tid att gå till gymmet när man har många jobbtimmar i veckan och resten av dygnets vakna timmar spenderas i stallet.
Japp, nu är det i alla fall dags för sängen. Är sjukt trött redan!
Sov gott!
/CC

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack Christin, det var snällt av dig... :) Men eftersom hon var så snäll så kändes det faktiskt lite töntigt! Men det visste jag ju inte innan:) Vänta bara till nästa gång! Då kanske vi vågar oss på 60!!! ;)

Kram på rej

2011-01-31 @ 09:13:30
URL: http://russinfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0