Intensiv hästhelg!

Hej!
Träningarna har gått så himla bra!!! Har tränat för Jennie Larsson fredag och lördag och herrejössenamen, imorgon är det nog mest träningsvärk som gäller för både mig och Cosmo. Igår verkade Cosmo trött och seg innan vi kom iväg, väl där visade han sin tjuriga sida och slog mot skänkeln vid ett par tillfällen. Idag var han laddad som få - och gick så himla bra! Det är bara (som alltid) jag som måste skärpa till mig. Han blev så himla fin när jag skötte mig med sits och hand.
Oaaah, jag blir verkligen galen på mig själv! Hem och jobba på med läxan!
Idag blev det ytterligare ett ridpass när vi var tillbaka i stallet. Fina Filippo som jag är hästvakt åt i helgen skulle ha ett skrittpass i ridhuset. Härligt att få rida en sån välutbildad häst! Jag försökte fortsätta träna på vad Jennie sagt åt mig under träningspassen och Filippo verkade fatta direkt vad jag behövde bättra på; Så fort jag "fuskade" kunde jag knappt styra honom, så då var det bara att rannsaka sig själv och göra ordentligt - då gick allt som en dans helt plötsligt. Bra häst! ;)
Mer utförlig rapport och (förhoppningsvis) bilder kommer så snart som möjligt. Kram så länge!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0