Ja jag vet, jag borde skämmas!

Eller hur?! Det är inte okej att att låta bli att blogga på det här sättet! Men gjort är gjort och jag hoppas bara på lite överseende!

Hur är det med er? Hoppas ni och kusarna har fått en bra början på det nya året! Jag och Cosmo är snart igång på riktigt allvar igen. Fast himlans vad dåligt det går när man ska försöka rida igen efter ett uppehåll! Allvarligt talat, jag kan inte sitta på min stackars häst längre!! Känner att jag bara skumpar runt hlt utan balans och har ingen kontroll på någonting känns det som. Och stackars Cosmo försöker så gott det går lista ut vad matte kan tänkas begära och vara duktig, men det kan ju inte vara lätt för stackars Cosmo när jag inte riktigt vet vad jag gör! Men men, snart är jag nog fit for fight igen (man kan ju alltid hoppas!;) )

Igår blev det en liten oplanerad hoppträning -Något som Cosmo (och jag också!) tyckte var fantastiskt roligt! Han var mer i luften än på backen och skuttade runt och taggade till som bara den. Sötnosen! Dock märks det att kondisen inte är på topp för han blev ganska trött efter lite gymnastikövningar. Men så duktig och hoppade allt med stor entusiasm, till och med de lite större hindren skuttades över som ingenting (okej, kanske ska berätta då att stort för oss (läs mig) är i princip allt över 1 meter... Tänk på att jag är dressyrryttare, haha!)

I övrigt jobbar vi vidare mycket med övergångarna och jag försöker också jobba Cosmo ganska mycket i skritten. Jag känner att jag måste bli bättre på att rida i skritten och inte bara skritta fram och skritta av, utan faktiskt arbeta honom där och kunna påverka även den gångarten. Vi har också smygkikat lite på stundande tävlingssäsongen och jag känner mig riktigt taggad! Vi har haft ett litet "uppstarts-tävlings-möte" i klubben och det satte igång inspirationen ytterligare. Ska försöka skutta lite på någon hopptävling också kanske.

Om ni längtar efter bilderna jag pratade om sist är jag ledsen att göra er besvikna, men jag sitter just nu några mil hemifrån utan tillgång till bilderna.. Men de kommer, de kommer!

Nästa vecka kommer Svante igen och ska få gå igenom Cosmo och till nästa helg har vi Gustaf Svalling på besök så då ska jag eller mamma (vi har inte riktigt kommit fram till vem ännu) träna för honom. Känns kul att ha lite grejer på gång - mycket att se fram emot!

Vi hörs!
/CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0