Laddar inför årets första träning!

Hej på er!

Ja, imorgon är det dags för årets första träningspass. Gustaf Svalling kommer till vår anläggning och då ska jag och Cosmo trimma formen lite. Har lite delade känslor inför det, det är naturligtvis sjukt behövligt med en ordentlig träning, men samtidigt har jag tappat så mycket när jag inte ridit för fullt på länge, så jag vet inte om vi "vågar" visa oss ännu. Jag har fortfarande svårt att sitta på Cosmo och ändå få honom att jobba på med bra tryck i fötterna. Då blir han lite ovillig framåt och när jag inte har full balans är det himlans svårt att få till det! Tänk att det går så himla fort att tappa den där sitsen. Tar lång tid att bygga upp och få stadig, men går på ett ögonblick att tappa. Så lite träning sitter nog inte helt fel imorgon ändå ;)

Nu sitter jag och väntar på lite nytt sällskap efter att familjen varit här på lite födelsedagsfika. Ikväll blir det vännerna som kommer, så då hinner jag blogga lite emellan!  Jag blev ju hela 23 år igår, och fick äntligen min efterängtade ridhjälm! Precis en sån jag önskat mig, men tyvärr fel storlek... Men det går ju att byta, så snart så! Cosmo förärade födelsedagen med att låta mig rida lite barbacka och det gick faktiskt ganska bra. Mycket bra sitsträning för matte också ;)

Idag har vi trimmat lite i ridhuset. Svårt med bjudningen och min sits (hänger ju ihop återigen - inga genvägar här inte!) fortfarande, men det är bara att jobba på. Tänkte mycket på det som Camilla Toll påpekade när jag tränade för henne i november; att tänka lite ökning i hörnpasseringarna så han inte blir loj där utan "samlar" på sig lite tryck istället. Stundtals blev det bra, men emellanåt vet jag inte vad som hände när Cosmo inte alls ville vara med på noterna. Bara att trimma vidare och jobba på så blir det nog stadigare.


Skulle verkligen behöva frisera Cosmokattens lurviga rufsman nu. (Bild från tidigare tillfälle, önskar det såg ut så här nu, men icke...) Den är alldeles för lång och när han går med halstäcke på sig om dagarna gör det att den står åt alla håll... Förhoppningsvis hinner jag med det innan träningen imorgon, så han ser lite respektabel ut! ;)

Nu ska jag ladda vidare inför kvällen och morgondagen. Vi hörs gott folk!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0