Nyinflyttad kuse!

Hej!

Ja, nu har faktiskt Cosmokatten fått flytta - flera meter! Vi upptäckte nämligen att en av de lediga boxarna i stallet var 20 cm bredare än de övriga boxarna, och eftersom Cosmo är störst i stallet och världens värsta att mocka åt, fick han flytta till den här lite större boxen istället. Jag tror han kommer trivas bra och förhoppningsvis kommer det bli lite lättare att mocka och hålla rent åt honom. I förra boxen fanns ett fönster ut mot stallplanen och Cosmo sprang fram och tillbaka mellan boxdörren och fönstret hela tiden för att kunna hålla koll på allt som hände runt omkring honom. Detta har ju naturligtvis gjort att boxen blir ännu grisigare... Nu har han två fönster i boxen, ett mot baksidan där banvallen går och ett mot foderkammaren, alltså inte lika mycket action att hålla koll på, så jag hoppas verkligen att han ska kunna slappna av lite mer i nya lyan!

Och efter mycket om och men..

..Här ser ni de nya ridbrallorna som Tomten så snällt kom med! Snygga va? ;)

/CC

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh, sjukt snygga ridbyxor!! Jag blir också shoppingsugen men jag dregglar efter ett kandar numera =) Tänk att man alltid måste sukta efter något...



Hoppas det går bättre med boxen! Vi har haft liknande problem hos oss, trampar runt i jakten på mat. Ibland ser det ut som hon haft ravefest i boxen. Nu har vi flyttat matplatsen, hoppas det blir bättre...

2011-01-10 @ 11:37:58
Postat av: Chritin

Aaa, trivs bra med dem (fast de rutiga har jag inte använt än ;)

Jag trivs jättebra med mitt kandar, det blir faktiskt bara finare och finare hela tiden!



Ja, jag hoppas verkligen att det ska bli lite mer lättmockat i nya boxen. Mitt problem är inte att Cosmo letar mat, utan att han springer runt med maten i hela boxen så den blir "äcklig" och då struntar han i den... Nej, nu håller vi tummarna för mer lättmockade boxar! ;)

2011-01-10 @ 13:04:32
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0