Sitsträning - Check!

Ja, att Cosmo är i fin form och att jag tappat sitsen under vintervilan är helt min åsikt och den delades av Gustaf Svalling under träningen igår. Så därför ägnade vi oss åt ren sitsträning igår. Yeah, vad bra det gick!! Fick inte så mycket "skäll" som jag väntat mig utan fick beröm för delar av min sits, nämligen att jag har bra djup i sitsen och bra bäcken och underdel. Dock blir överkroppen som en gummigrej som lever sitt eget liv, tar med sig händerna och går framoch tillbaka och stör Cosmos känsliga mun. Har liksom inte tänkt på att jag rör händer och armar, men de "hänger" liksom med resten av kroppen fram och tillbaka utan att jag är medveten om det. I alla fall upplyste Gustaf mig om detta och då var det ju sjävklart; Ja, Naturligtvis måste jag ju bära min egen hand! All världens problem löste sig och det gick så himla bra. Det kändes lite som att jag satt som en riktig världsryttare och leendet spred sig över mina läppar - Härlig känsla!! Fick mycket beröm för hur snabbt jag tog instruktionerna till mig och verkligen ansträngde mig för att göra rätt. Cosmo är fantastisk på så sätt att man får betalt direkt om man gör rätt på honom. Kvittot för igår blev en väldigt avspänd häst som rörde sig fantastiskt och med stora och lätta rörelser och mycket schwung. Underbart. Mamma stog på läktaren och bara njöt hon också. Har ni inte sett Cosmo på ett tag så tycker jag ni ska ta er titt. Han har verkligen utvecklats och byggt på sig riktigt fint. Hoppas bara han kan hålla sig på backen under tävlingarna som snart väntar!


Knappt ett år sedan på tävling på Ekerö. Min sits (?!?), Cosmos form och han "sitter liksom inte ihop", det är ett stort huvud, en lång, tunn hals, en kort kropp och en stor rumpa långt därbak... Ändå kommer jag ihåg att han kändes fantastiskt fin på framridningen till den här tävlingen. Knopparna ser ganska snygga ut i alla fall!


Ett par månader sen på träning för Camilla Toll. Jag vet att bilden är kass, men visst ser man hur han utvecklats i kroppen!? Och ser ni vilken helt annan sits och hållning jag har? Lite impad själv över vad som kan hända på knappt ett år! ;)

Ska försöka fixa lite schyssta bilder och visa en bättre jämförelse.. Men lite i alla fall! ;)
Det är väldigt inspirerande för att fortsätta utvecklingen!

Ikväll har precis suttit och knåpat ihop lite inför för allsvenskeomgångarna till våren, och jag hoppas verkligen att jag och Cosmo får en bra vårsäsong i år. Målet är att ta sig ut på så många tävlingar som möjligt och att ta lite placeringar i LB-LA. Ska försöka välja lång bana i den mån det går eftersom Cosmo är så stor. Vi behöver liksom platsen och inte klämma ihop oss på en liten bana. Vi får se hur det blir helt enkelt. Ska jag komma ut mycket måste jag ju sätta fart med studierna för BE-körkortet, för känner jag min far rätt kommer han inte vilja skjutsa runt mig alltför mycket...

Nej, dags att plugga lite då... Så fort isen och halkan är borta ska jag ut och backträna ;)


Kram!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0