Tisdag och Bloppis (ser man på?!)

Godkväll såhär i handbollstider!
Sitter i soffan med laptopen i knät. På så sätt kan man ha bra koll på matchen och ändå göra lite nytta ;)

Idag har jag och Cosmo trimmat formen. Jag har verkligen tänkt på vad Gustaf sa till mig i söndags och det kändes riktigt, riktigt bra! Cosmo var lätt och fin i formen, lyhörd och verkligen villig till arbete. Inga dumheter i "läskiga hörnan", utan han jobbade på riktigt bra hela passet! Jag tycker nog jag var ganska duktig med min sits och hand också, så jag var supernöjd när vi begav oss tillbaka från ridhuset!

Vi trimmade lite på rakriktning idag, något vi måste jobba mycket på. Jag önskar bara att vi får upp speglar i ridhuset så man kan se att det verkligen är rakt. Red lite i trav på kvartslinjen och gjorde lite övergångar på långsidan. Sen jobbade vi lite i galopp och mycket förvänd. Det gick så himla bra! Jag var mjuk och följsam i kroppen och då förstod Cosmo precis vad jag ville och galopperade på fantastiskt i både form och takt. Som sista uppgift gjorde jag enkla byten vid A,C,B och E. Red så att jag fattade rättvänd vid A/C och förvänd från E/B. Gick himla bra det också!

Nu över till något annat. Har lite grejer jag behöver sälja, så jag tänkte att jag börjar idag med en "bloppis!" (Visst är det så det heter? nu känner jag mig gammal igen!!) Har du något du vill sälja kan jag lägga ut det också. Jag börjar i alla fall med ett ländtäcke som tyvärr är lite för litet för Cosmos stora rumpa.

Svart regntätt ländtäcke (Thermomaster) med rödrutigt foder storlek ca 135, passar stor ponny/mindre häst. Pris 75 kr


Är du intresserad maila mig på [email protected]
SÅLD!

Har vi tur kanske jag och Cosmo kan vara med och hoppa imorgon! Jag håller tummarna ;)

Vi hörs!
/CC



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0