Vilken dag var det egentligen igår?

Jag lyckades spendera fyra timmar i stallet igår och ändå kändes det som att jag inte hunnit med någonting när jag väl åkte därifrån. Suck, ibland har man dåliga dagar helt enkelt. Cosmo var grinig på gången och tjurade som bara den. Det här beteendet är dock ganska vanligt, men brukar bli bättre så fort man tagit sig ut i ridhuset och börjar jobba bort lite energi.
- En sån dag var det inte igår.

Jag som var taggad och skulle inviga min fina nya hjälm (som förövrigt sitter som en smäck!) fick istället bråka med Cosmo som tyckte att "farliga hörnet" var hundrafemtioelva gånger farligare än någonsin förut. I det läget när han kastar sig, sparkar och reser sig, och sen vågar ta Ett litet pyttesteg framåt, är det ett lååååååångt tålamod som krävs för att klappa om den fantastiskt duktige och modige Cosmo(!) som faktiskt vågar gå nära det där fruktansvärda hörnet.
Ibland har man bara en liten förpackning tålamod och då är man rökt.
- En sån dag var det igår!

Trevligt att hjälmen passade i alla fall!
Nej nej, jag är inte bitter... se själva!

Jätteglad person!

Haha, man måste faktiskt skratta åt det såhär i efterhand. Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, keep up the good work! Hade liknande känsla igår, 10 h arbetsdag - dödstrött och häst med överskottsenergi till 100. Är glad att jag tömkörde och inte satt på =)

2011-01-26 @ 13:01:27
Postat av: Christin

Eller hur, tur att det kommer nya dagar! ;)



Har du börjat på nya jobbet än? Skicka ett mail i så fall så vi kan fortsätta långa mailkonversationer ;)



Kram!

2011-01-26 @ 21:14:08
URL: http://ccdressyr.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag tycker du ser glad ut! ;)

Vill bara säga att när Cosmo inte bråkade så var han faktiskt jättefin! Vet inte om det hjälper men ändå :)

Det var i allfall kul att ses!

Kram

2011-01-27 @ 14:07:33
URL: http://russinfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0