Bättre sent än aldrig!

Hej på er!
Här har det varit full fart, så jag har inte sett en dator sen jag bloggade sist! Cosmo är i högform och jag bara hänger på; Superroligt!
Det blev en rolig hoppträning på onsdagen och Cosmo blev trött i både huvud och kropp, (Hmm, mattes kropp var visst inte heller så tränad för snabba ryck och mycket tvåpunktssits!). Han tjurade till lite och försökte slippa sista delen av banan, men som tur är har vi så många gånger gjort upp om att det faktiskt är jag som bestämmer, så han blir lättare och lättare att övertyga för varje gång. Men att testa på sitt brutala vis måste han tydligen hålla på med varje gång, Knashästen!
Torsdagen bjöd på mantrimning och dressyrtrimning, trodde jag ja. Mantrimning blev det. Han har en halv man som är väldigt fin. Den andra halvan har jag omedvetet trimmat ner under hela vintern med hjälp av halstäcket, så den delen ser ut som, nej, inte är det fint i alla fall! Hur ska det gå att knoppa nästa helg? Det kommer nog bli fint på ena delen och sen blir det kanske en knopp på andra delen. Jaja, vi får väl se!
Dressyrtrimningen sen då, nej det resultatet blev inte heller något vidare. Vet inte om det var träningsvärk i Cosmos och mattes kroppar eller om det bara var trött och tråkigt, men kommunikationen oss emellan fungerade inte alls. Bättre lycka nästa gång..
..Som ju är för Gustaf Svalling om några timmar! Ladda, ladda, ladda. Ska bli riktigt kul!!
Imorgon ska mamma rida programridning på Cosmo. Skulle vara med själv, men inser att jag inte riktigt får ihop arrangemanget då, plus att mamma behöver rida igenom båda programmen hon ska rida nästa helg.
Nej, dags att styra kosan mot Rimbo och stallet nu då. Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Ebba

Ni är så fina :D

2011-03-14 @ 20:27:24
Postat av: Christin

Tack Ebba!

2011-03-15 @ 21:22:56
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0