Cosmo i solen!

Idag har vi tagit en tur i solen, jag och Cosmo. Härligt att vara tillbaka i sadeln ordentligt igen! Cosmo var galet taggad när jag gjorde i ordning honom, stod i princip och hoppade på gången så fort jag inte ägnade ALL energi på honom, dvs att när jag tog på mig stövlarna, hämtade sadeln, tog på hjälmen och så vidare. När jag borstade, sadlade, lindade och tränsade var det inte alls lika stora problem, knashästen! Det här är något nytt han börjat med på sista tiden. Han är i och för sig mycket gladare överlag nu och tycker det är superroligt att få jobba, så jag tror att han är mest otålig och bara vill iväg direkt, men man måste ju fortfarande uppföra sig.. ;)

Innan jag åkte till stallet tog jag ett varv förbi hästsportbutiken i Rimbo, Four Legs. Där blev det lite småfynd faktiskt!

  • Slit-å-släng-grimma (Hansbo 85:-) som han kan ha på i hagen utan att plånboken skadas alltför hårt när han härjar ;)
  • Vita tävlingshandskar (Schwenkel 280:-)
  • Vinröda begagnade benlindor (Jacson, 40:-)
Jag är i alla fall nöjd, trots att mamma var tvungen att påpeka att det var ju "väldigt bra att jag köpte ytterligare ett par benlindor, eftersom jag inte har några sen tidigare"...
..Äh, kan man ha för många? De där vinröda kommer ju matcha det vinröda schabraket perfekt! ;)
Vi hörs gott folk!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0