Galen med stort G!

Vad var det som for i min häst idag? Vem har låtit djävulen i honom stå i full blom sådär?! Han var skvatt galen. Mamma fick ha honom på lina medan jag red, för han kastade sig och for åt alla håll och kanter. Kanske var det blåsten och vårvädret som spelade honom ett rejält spratt, jag vet inte. Men oj vad med energi det fanns! Som tur var verkade han ha gjort av med den i alla bocksprång och skutt som gjordes när han linlöptes innan jag satt upp. Skönt!
Jag började som planerat min barbackaridning idag, men insåg när jag skulle försöka byta gångart från skritt att det var kört utan en sadel. Så det var bara att gå in och hämta en sådan, men han kastade sig och for åt alla håll både på väg till, från och under tiden i ridhuset, så jag kände att vi behövde vara två. Så det slutade som sagt med mamma som linförare och jag i sadeln. Och faktisk har vi alla klarat oss från skador ('peppar peppar ta i trä' ramsar jag samtidigt som jag knackar i skrivbordet..) och Cosmo såg riktigt trött ut när vi var tillbaka i stallet. Men som sagt, galen var rätta ordet.
Nu ska jag sova och ladda batterierna inför morgondagens utmaningar. Höres!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0