Ett bra team!

Ja, här springer dagarna iväg och jag hänger med så gott det går. Det har varit träningar, tävlingar och mycket annat, jag ska berätta!

Om vi tar det i rätt ordning börjar vi med träningen för Gustaf Svalling i lördags. Jag var inte alls nöjd med tränigen, Cosmo var motsträvig, jag tappade humöret och sen var det kört. Jag fick inte alls något svar på hjälperna och Cosmo kändes väldigt "nonchalant", vilket vi brukar kunna jobba bort under passet även dåliga dagar. Vid andra träningar brukar jag lyckas få honom riktigt alert och verkligen bara vänta på nästa steg, få fram gången väl och få honom att "tagga till". Nu lyckades jag inte med något av detta och det kändes bara så dåligt. Mamma hade med en kamera och filmade min ritt. Och trots att jag var otroligt missnöjd var det roligt att se hur min ridning utvecklats. Det var ändå ett tag sen det filmades och det har hänt mycket sen dess! När jag sett filmen kändes allt mycket bättre i alla fall ;) (Filmen gjordes med en kamera modell stenålder, så jag tror inte jag kommer lyckas konvertera tll nåt slags datormässigt format, tyvärr!)

Söndagen sen, mamma skulle ju rida igenom sina program och jag var riktigt nervös när det blev hennes tur. Cosmo var lite motsträvig och ville inte riktigt gå där han skulle genom första programmet. Mamma red i alla fall väldigt bra och trots att hon slarvade lite med vägarna landade de på precis 60,0 %. De var nöjda och jag var nöjd! Mamma var inte helt trygg med programmet i nästa klass och slappnade nog av lite väl mycket i ridningen. Detta gjorde att Cosmo blev lite loj och några småmissar smög sig in. Med vissa saker bättre och vissa sämre mot första programmet landade de på exakt samma procent - 60,0 %! Jag tycker de var väldigt duktiga!


Här är mina härliga anhängare på tävling! Mamma som är groom och Tomas som leder hejarklacken ;)
Här på hopptävling i Edsbro med min förra häst Fenita (sto -92 E.Feliciano-Robin Z)


En bild säger mer än tusen ord.. Det här är ett tag sen, med tiden blir man bättre på att inse hur viktigt det är att ha personer bakom sig som man verkligen kan lita på och hur mycket det är värt! Vet inte hur svärmor, som här är fotograf, lyckats fånga det här ögonblicket? jag hoppas jag inte pekar på det där viset mot min fantastiska mamma längre!

Igår tränade mamma och hon fick rida igenom de delar i programmen som de haft problem med, dessutom kommer hon trimma på fredag inför den "riktiga" debuten på lördag. Det ska bli jättespännande, jag kommer åka med som lagledare och såklart hästskötare till Vallentuna. Hoppas bara jag kan vara ett lika bra stöd för mamma och övriga laget! Och du, kom och titta och heja på Rimbolaget! ;)

Idag har jag och Cosmo tagit en skön promenad. Jag har jobbat sen riktigt tidig morgon, så jag kände att energinivån var lite väl låg för att ta sig igenom ett ridpass idag, så en promenad passade alldeles utmärkt! Imorgon får vi se vad vi hittar på. På återhörande!
/CC

Kommentarer
Postat av: Fia

Hahaha pekbilden är ju klockren och mamma backar till och med :D

Puss & kram Fian och Miran

2011-03-18 @ 21:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0