Hopprapport!

Ja, igår fick vi plats i hoppgruppen. Roligt var det; kluriga svängar stod på programmet. Jag tycker vi klarade det galant om jag får säga det själv! Vi hoppade dessutom ett smalhinder för första gången och det gick alldeles utmärkt trots att Cosmo tyckte det var mycket märkligt att hoppa något som inte riktigt såg ut som ett vanligt hinder ;)

Idag tänkte jag ta med Cosmo ut i skogen en sväng och imorgon förmiddag ska mamma träna för Gunnel och trimma lite inför lördagen. Lördag blir det ju liksom säsongspremiär för Cosmo på tävlingsbanan och dessutom första tävlingen för mamma på flera flera år, så det blir också som en slags premiär. Roligt roligt!

Mamma är ju den som dragit in mig i hästvärlden en gång i tiden. hon har ridit hela sitt liv och tävlat både hoppning och dressyr framförallt under hennes gulddagar på det glada sjuttiontalet. Det ska bli så himla roligt och jag är superglad att mamma vill tävla min fina fina häst.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och kila iväg. Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0