Mission Completed!

Jodå, så är det! Målet är avklarat och jag har hållit mig lugn och stabil hela dagen! Lastningen gick sådär, jag fick locka in Cosmo med stora godishinken och massor av morötter och glada hejjarop. Men vi klarade det!
Stort tack till världens bästa hästskötare och chaufför Catta! Hon hade stenkoll på grejerna och vek ihop och gjorde snyggt med alla mina prylar och pinaler och hjälpte Cosmo in i trailern med en lina bakom rumpan (den där gamla klassikern funkar alltid! Nästan i alla fall!)
Så till ridningen då. Cosmo var fin på framridningen och lyssnade väl, men blev väldigt fladdrig med sin bakdel och av någon anledning var den förvända galoppen inte alls fungerande idag. Han kröp ihop och skuttade till i fantastiskt vackra byten - men det var ju inte det vi skulle göra... Vi fick till några riktigt bra galopper under framridningen, men under programmet blev det flopp, så då tappade jag många poäng på det. Cosmo var otroligt taggad under programmet och så fort jag vände upp på en linje kastade han sig iväg i riktigt fina ökningar. Något som blev jättebra när det var mellangångarter på diagonalen (vi fick sjuor på alla mellan- och ökade gångarter!) men när vi till exempel skulle göra en skänkelvikning från hörnbokstaven in till X, hann jag inte med när det bar iväg med Cosmos jättekliv, så då blev det inte många steg kvar för skänkelvikningen.. Synd att matte är lite långsam ibland, men jag blev så förvånad för sådär brukar ju inte Cosmo reagera på tävlingsbanan! I och för sig är det bara bra att han är framåt, så han fick mycket beröm. Det var ju jag som inte hann med!
Jag är som sagt väldigt nöjd med dagen, trots missar i programmet som gav oss låga procent, men vi fick goda ord från domaren som dessutom tyckte att jag red honom väldigt bra. Och det är väldigt roligt att höra!
Dessutom är jag nöjd med knopparna idag. Syns tyvärr inte så väl på bilderna, men de blev faktiskt till min belåtenhet.
Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Veronica

Grattis! Kul att du äntligen fick utdelning för ditt hårda jobb:)

2011-03-26 @ 18:34:56
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/
Postat av: Christin

Tack, det känns riktigt bra faktiskt! ;-)

2011-03-26 @ 20:27:08
URL: http://dressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0