Nej, fy på sig!

Jag är ledsen, men jag har varit så sjukt snorig och förkyld sista dagarna att jag inte orkat helt enkelt. Sist var jag ju på bättringsvägen, sen vände allt och slog ned som en ännu värre bomb med den värsta förkylningen på mannaminne. Stackars mig! Nejdå, jag är bara så less på att gå här och inte orka med något. Jag blir galet rastlös och tycker jag känner ett sug efter en "härlig" joggingtur och försöker lite fint föreslå för mig själv att jag borde ta en så fort jag blivit av med förkylningssymtomen. Allvarligt talat!? Jag hatar att springa, är alldeles för lat för det när jag väl är frisk, men när jag är sjuk så längtar jag tydligen efter det.. Knäppt!
Bild http://www.teknologkaren.se/old/
Cosmo har fått lite knasiga dagar den här veckan. Mamma har ridit och tagit lite promenader, vila har det blivit och i onsdags lurade jag upp min kära syster i Cosmosadeln! Sofia (syster) har inte ridit på länge länge, har bara skrittat lite på Cosmo ett par gånger tidigare, men nu var hon taggad och satt upp och jobbade honom ett pass i ridhuset. Det var roligt att se Cosmo med en ny och lite ringrostig ryttare. Sofia fokuserade på att jobba honom lång och låg och det gjorde han så fint. Han bär sig på ett helt annat sätt och rör sig stort och energiskt. Fia tyckte det var roligt men att Cosmo var stor mest överallt. Jag fattade inte riktigt, min lilla Cosmo!? ( I och för sig uttryckte en hovslagare som bytte dojjor på en annan häst att Cosmo var någon slags dinosaurie.. hmm?!)
Jaojao, nu vet ni att jag lever i alla fall. Måste gå och vila en stund igen nu, men vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0