Ny vecka - Nya utmaningar!

Hej!
Har just kommit hem från Bilprovningen. Har besiktigat min gamla pärla och fick både goda och dåliga nyheter med mig hem! Det goda var att det bara är en grej jag fått anmärkning på! Det dåliga är att det är avgasvärdena som jag fått anmärkning på... Men men, hoppas det ordnar sig utan alltför stora utgifter! Tilläggas kan ju att Pärlan min är över 20 år gammal och har rullat 43 000 (!!) mil. Så jag är himla nöjd ändå! ;) Förhoppningsvis ska jag kika på ny bil i veckan, en bil som jag dessutom får dra mitt släp med på B-kort, så det vore toppen om jag får ta den. Slipper tvinga pappa eller någon annan BE-kortsinnehavare att vara chaufför när de inte vill, mamma kan dessutom köra då (hon är grym på att köra med släp, men har inte BE-behörigheten) och dessutom kanske jag inte behöver ta mitt BE då.. (Latmasken i mig tycker det är skönt!) Jag kan inte säga att det är mer ekonomiskt att köpa ny bil än att ta BE-körkort, men med tanke på min nuvarande bil (info ovan) så förstår säkert ni också att det är dags att uppgradera!
Måndag betyder ju också ny vecka. Min plan inför tävlingen den 10 april är att jag ska rida igenom programmet varje gång jag rider fram till dess. Eftersom missarna berodde på mig i lördags, måste jag träna på delarna i programmet och etsa in det i ryggraden på mig, så att jag verkligen kan det och vet hur jag ska rida det. Var svårigheterna finns för just oss och hur vi kan ta oss igenom dem.Det är ett roligt program (LA:2), men alla delar kommer snabbt efter varandra, så det gäller att alla delar sitter för att man ska hinna med. Men övning ger färdighet, så nu är det bara träning som gäller!
Planen för veckan:
  • Måndag: Mamma rider
  • Tisdag: Trimma, rida igenom programmet, Träning med Elin
  • Onsdag: Lättare joggingpass, rida igenom programmet
  • Torsdag: Trimma, rida igenom programmet
  • Fredag: Vila
  • Helgen återstår att se, Förhoppningsvis lite sköna uteritter!
Igår var jag och Cosmo ute och skrittade i nästan en timma. Vi tog vägen runt Näset och hade mamma och pappas hund Benso med oss. Cosmo blir tryggare när Benso är med än när man är helt själv, så det var skönt att ha honom vid sidan.
Här är Benso som liten Huligan, bara några månader gammal och världens sötaste när han badat i vattenskålen, eller hur?!

Nej, nu blir det en liten Powernap innan det är dags att åka och jobba.
Ciao!
/CC

Kommentarer
Postat av: Sussi

Ett gammalt beprövat trick för att få ner avgasvärderna på iaf en bensindriven bil är att tömmma i mkt med K-sprit i tanken. Fast en ny bil är roligare. Jag har samma problem som du med högt viktat släp för att få lasta en rejäl häst och sen får man inte dra med en bra bil. Lycka till.

2011-03-29 @ 11:10:50
Postat av: Christin

Tack! Jo, trots ny bil vore det skönt att få ett blankt besiktningsprotokoll så man kan kränga gammelpärlan sen ;)

2011-03-29 @ 23:21:35
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0