Regnig fredag

Hej!
Intar lite frukost såhär på fredagsförmiddagen, sen ska jag och Malin åka till stallet innan det väntas kvällsjobb för min del. Bytte plats på Cosmos vilodagar så han fick vila igår och rids idag istället. Svante var på besök och behandlade några hästar hos oss, så jag fick prata lite med honom också och det är ju alltid är trevligt.
.
Dessutom hade Jennifer med sig en liten sak som jag fick ta hand om en stund.. Inte mig emot direkt!
Ozzyvalpen Celda - Sötare än Sötast - Eller hur!?
.
En anledning att jag kände mig så trött igår var förmodligen att jag hoppade i onsdags. Det var roligt, men oj vilken träningsvärk jag hade igår! Cosmo var duktig och tyckte det var roligt, men jag fick verkligen inget flyt överhuvudtaget. Det blev för mycket hjälper, för lite hjälper, ingen broms, tvärnit, ingen gas, skutt iväg.. Ja ni fattar. Jag har dock en hundraprocentig förklaring till varför det är just så - Jag hoppar alldeles för sällan.. Jag borde verkligen ta tag i det här och göra det oftare eftersom jag tror jag kan bli väldigt hjälpt av det även i dressyren. Ett av mina problem är att Cosmo har väääldigt lätt att samla sig och är därför väldigt lydig i samlingarna, men har svårare att bära sig och blir således lite mindre lydig då han behöver ta mer mark under sig. Det här har jag svårt att känna när jag trimmar själv, men när jag hoppar blir det tydligt att han inte är igenom för hjälperna i ett högre tempo och då blir det sådär av-och-på och inget flyt. Jag märker att jag gärna tar till samlingen för att få igenom hjälperna när jag inte lyckas få igenom dem framåt. Så lätt på pappret, så svårt i praktiken.
.
Nu blev jag peppad på att träna på det där - så nu åker jag till stallet!
Kram på er!
/CC
Carro!! Maila mig, jag har ju bara gamla adressen till dig, jag vill veta hur ni har det!!
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0