Sol i sinnet

Hej på er!
Solen skiner som aldrig förr och Cosmo njuter av värmen i hagen. I söndags hade vi ju regionaladressyrtävlingar på hemmaplan och det var otroligt inspirerande med många fina ekipage. En riktig snygging visade sig i MsvB:4, efter Warsteiner och samma födelseår som Cosmo gav mig hopp, de har ändå lyckats kvala och ta sig uppåt i klasserna. Mitt under deras ritt ville hästen inte mer, började backa, satte sig på tvären och blev omöjlig att manöverera vidare genom programmet. Jag kände så mycket med ryttaren och förstod att hästens fina kvaliteter satt långt inne. Jag kände liksom både hopp och förtvivlan och insåg att jag måste ut och tävla mer mer mer och mer med min Cosmokatt! Jag brukar inte tycka att den mentala nedärvningen från pappa häst brukar vara jättebetydande, men eftersom jag hört från många håll att Warsteiner-avkommorna brukar vara knäppa och tuffa i huvudet, börjar jag tro mer och mer att det ligger mycket i det. Dock finns ju en av hans bröder i Dressyrsveriges topp, så det är nog bara att kämpa vidare! Det finns ju som sagt mycket fina kvaliteter där under, så vi ska bara locka fram dem!

Jag hoppas på en träning till för Tina den här veckan. jag hade en så härlig känsla efter träningen i fredags, då vill man bara framåt!

Vi hörs mina vänner
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0