Tävlingsdebut för 2011!

Bättre sent än aldrig eller hur?! Idag har jag gjort 2011 års tävlingsdebut. Resultatet? Jag önskar verkligen att jag kunde visa upp en snygg rosett eller så, men det kan jag inte.. Jag är missnöjd, men fick än dock bättre betalt än väntat. Jag blir bara så trött på att så fort Cosmo kommer in på tävlingsbanan så förstår han inte vad jag vill när jag försöker kommunicera med honom. Han går inte fram för skänkeln, slår sig fri, går emot och slår mot skänkeln. Buää, jag blir verkligen jättetrött på honom. Han var "helt-okej-fin" på framridningen och jag var verkligen laddad och tyckte det skulle bli jätteroligt att få komma in på tävlingsbanan. När jag gick därifrån hade det inte varit roligt alls.
Men jag är i alla fall nöjd med domarens bedömning, för jag fick bra betalt när han faktiskt skötte sig, så ett antal sjuor gjorde att jag i alla fall kände lite hopp inför framtiden. Dock var nog domaren lite snäll emellanåt (tycker jag, men jag kanske är lite väl självkritisk..?) men vi landade på drygt 58 %. Fick 7 på gångarter och 5 på lösgjordhet, bjudning och vilja att röra sig framåt... Som sagt, han ville inte lyssna alls. Men men, bara att kämpa vidare!
Igår tränade jag i alla fall och för en fantastisk tränare som jag aldrig träffat tidigare. Hon jobbar ihop med mamma, så det är hon som sammanfört oss. Helt underbart! Jag har nog aldrig känt mig så glad och nöjd efter en stunds träning! Åh, det är så härligt när man går från ett pass med en sån känsla i kroppen, eller hur?! Cosmo har inte känts så fin på länge (i och för sig var det längesen jag tränade också, men ändå!) Vi hittade verkligen rätt och jag längtar redan till nästa pass!!
Nu är det hög tid för sängen, jag ska vara i stallet före sex imorgon för att släppa ut alla hästar och sen blir det speakerbåset hela dagen med massa inspiration, vi arrangerar regionaldressyr, så jag hoppas få se massa fina hästar! ;)
Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0