Torsdag 10.56

God Förmiddag!
Igår gjorde Cosmo något som jag absolut aldrig trodde skulle vara genomförbart för ett år sedan. Mamma hade sina kollegor med till anläggningen för konferens och ridning. Mamma red med på Cosmo och jag hjälpte till med lite ledande och fixande. Sen kom mamma på att hennes kollega kunde rida på Cosmo istället. Hon har ridit mycket förut, men nu var det ett tag sen, så jag gick bredvid första biten, men snart red hon runt själv med Cosmo som lufsade på som de andra ridskolehästarna och travade, gick slalom, stannade och gjorde allt hon bad om. Utan protester, utan tjafs och bara gillade läget. Hahaa, det kunde jag verkligen inte tro för ett år sedan som sagt!
När de var klara satt jag upp och jobbade honom lite. Han kändes fin och jobbade på bra. Red en del förvänd galopp och det gick riktigt bra! Det brukar annars vara en av våra svagheter att hitta balans och rytm i den förvända, men igår gick det jättebra som sagt, så det kändes jättebra!
Både Cosmo och jag var dyngsura efter en den ganska korta (men intensiva) stunden i det supervarma ridhuset, så då tog vi oss en dusch i spolspiltan och sen gick vi ut och åt gröngräs. Härligt!
Nu ska jag åka till stallet och hitta på något att motionera Cosmo med innan det är dags för jobb.
Förresten! I tisdags drog jag ut med tre andra galenpannor på barbackatur i skogen. Seija och Toby tog täten och sen följde Marie och Palle, Malin och Filippo också jag och Cosmo sist. Härligt, busigt och väldigt modigt tycker jag själv! När vi kom tillbaka efter skritturen gick vi ut en sväng på banan där Elin och Madde gjorde barbackaövningar över bommar. Hjälp! Tänkte jag, men efter ett tag vågade jag mig på att galoppera över ett jäääättestort "hinder" på typ 30 cm. Hahaa, det var roligt att få busa lite och Cosmo verkade också tycka om det.
Malin tog dessutom mycket smickrande busbild på oss! ;)
Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Ina

Härlig bild!! =)

2011-05-12 @ 12:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0