Ytterligare en vecka som passerat...

Jag är ledsen, men den här veckan har jag varit sjukskriven och inte alls på humör för särskilt mycket.. Men nu är jag nästan helt igång igen, rastlös och redo för nya utmaningar!
Jag har läst en massa den här veckan och bland annat flera artiklar om Adelinde Cornelissen och hennes fantastiska Parzival. Jag inser att Cosmo och mina små "bakslag" är låååångt från deras motgångar som de tagit sig igenom och övervunnit. På något sätt ger det en hopp och framtidstro. Plus att Cosmo är på ordentlig framfart just nu. Mamma, som varit stand-in under min sjukskrivning, tränade igår för Gunnel som är msv-domare och tränare. Hon har inte sett Cosmo på ett tag och tyckte han utvecklats fantastiskt mycket. Det var verkligen roligt att höra och hon ansåg att så fort han får rutin på tävlingsbanan är det inga problem att ta upp honom i medelsvåra klasser. Mamma var jöttenöjd med sitt träningspass och jag var så lycklig över min fina häst. Jag har sån tur som har en mamma som mer än gärna hjälper mig när jag själv inte kan rida, dessutom är mammas hästerfarenhet obetalbar när man hanterar de här stora djuren. Hon har hjälpt mig många gånger när det gäller att fatta snabba beslut eller hitta rätt väg för hästarna.
Idag har mamma hoppat (!), det var Clear Round-hoppning i klubben idag och mamma anmälde sig sent omsider till 70 cm. Cosmo skuttade över utan några som helst problem så då hoppade de en bana på 80 cm också, Felfritt där med, så mamma visade stolt upp två fina rosetter idag! Sen lastade vi in Cosmo i trailern och åkte och inspekterade Cosmos blivande sommarbostad. Han fick äta en massa gott gräs och verkade nöjd med inspektionen, så dit flyttar vi nog efter midsommar. Jag fick dessutom superbra träning med att köra med släp eftersom: 1. Vi körde på en pyttesmal väg ganska långt, 2. Jag körde fel och fick vända på den pyttesmala vägen (Yeeii, jag klarade det!!), och 3. Jag missade infarten och fick backa en tjugo meter på vägen för att sen köra in på rätt gårdsplan!
Träna, träna, träna!!

Nu längtar jag bara efter att bli tillräckligt bra för att rida igen.. Mamma rider ju imorgon, men på tisdag - Då är jag tillbaka i sadeln!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0