Häst och ryttare i toppform!

Ja, vi är i riktigt bra form just nu faktiskt, laddade inför säsongens första tävling som går av stapeln i Gävle nästa helg. Den fjärde mars närmare bestämt. Vi kommer att rida LB:1 och LA:1 som en liten avstämning och för att se hur Mr. Cosmo och jag klarar tävlingsnerverna i år. Jag längtar, det ska verkligen bli jätteroligt!!

Idag har jag ridit ytterligare en häst, Pelle. Mamma var egentligen anlitad som hästvakt, men hon var upptagen ikväll så då passade jag på att rida lite extra. Därefter hade jag tänkt vara med och hoppa på Cosmo, något jag inte gjort på hela vintern på grund av ett ont knä. Det är värst med hoppsadel och korta stigläder, men nu har det kännts så bra ett tag att jag ville prova. Men efter första ridpasset idag kände jag av smärtan lite grann, så jag vågade inte chansa utan satsar hellre på en hel kropp och favoritgrenen. Jag övergav tanken på hopping, men fick rida tillsammans med hoppgruppen. Cosmo blev supertaggad när han kom in i ridhuset och det stod hinder framme och så fort vi passerade bredvid ett hinder var han mer i luften än någon annan stans och jag tyckte nästan synd om honom som inte fick hoppa. I vilket fall som helst blev den extra energin ett väldigt bra bidrag till tränigen och Cosmo gick så bra. Hade en superfin känsla så fort vi tog oss igenom den värsta överskottsenergin och ja, jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Det var bara så härligt!!! Lycka!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0