Mental Träning

Hej på er!

Visst känns det lite som att våren är på väg när det är några plusgrader och det droppar från grenar och hustak? Jag och Cosmo tycker i alla fall att det känns som att våren är nära, vilket också innebär att tävlingspremiären är nära!!! Jag försöker koncentrera mig på att mentalt "rida" mina program så ofta jag kan och göra varje moment perfekt. På så sätt ska jag försöka vara så mentalt förberedd som möjligt inför uppgiften när det väl är dags.

På något sätt blir jag mer och mer medveten om träningsupplägg och arbete kring Cosmo för varje dag som går och jag blir också alltmer taggad på själva tävlingsmomentet hela tiden. Jag har fått lite av en extra nytändning efter ett par månader i slutet på förra året som var riktigt tunga. Kring november var jag verkligen nära att ge upp så därför fick Cosmo en period med ganska mycket vila i november och december. När det sen blev dags att komma igång igen hade musklerna byggts på över både rumpa, nacke och rygg och en häst som annars har varit väldigt besvärlig i all hantering, var helt plötsligt riktigt samarbetsvillig och go. Samtidigt hade jag fått tid på mig att fundera ut vad jag verkligen vill och insåg nog att jag inte kan kompromissa med viktiga detaljer om jag vill ta mig vidare framåt med Cosmo.

Oavsett vad som ligger till grund för det här, är jag jätteglad att det är så positivt som det är just nu och jag försöker bara njuta av varje stund som vi får må bra och fortsätta utvecklas åt rätt håll. Jag har verkligen en superfin häst och jag hoppas verkligen att jag kan ta med den här känslan in på tävlingsbanorna framöver. Det är ju så viktigt det där... Mental Träning var det visst...


http://www.riseofandre.se/category/mental-traning/

Ta hand om er gott folk, vi hörs!
/CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0